ETT LITET PÅSKINLÄGG =)

Hej alla!
 
Här sitter jag på Öland och skriver ett litet nytt blogginlägg. Mina elever har haft påsklov den här veckan så jag har passat på att göra en del roligheter.
 
Förra helgen var jag i Sölvesborg och tränade iaido för Matti sensei på landslagsläger. Det låter så avancerat, men det var som ett vanligt träningsläger på alla fronter. Vi drillades i Zen Ken Ren, i tävlingsträning, fick mycket varierade tips för allt som har med iaido att göra. För mig var detta perfekt eftersom jag om ungefär en månad ska tävla i SM i iaido samt försöka ta 2:a dan, som jag har nämnt förut.
 
I måndags bar det av mot Öland. Jag stannade till i Kalmar för att äta en god middag med mina föräldrar. Därefter passade jag på att träffa en kompis, Kattis, samtidigt som jag köpte en ny sträng till nyckelharpan. Det blev lite prat, trevliga minnen och ett härligt samtal. Strängen sattes dit och under veckan har jag spelat en del på låtarna som jag ska framföra om en månad i Loshults kyrka =).
 
I tisdags åkte pappa och jag ut på en cykeltur på 3 mil. Därefter in till Kalmar igen för att träffa Kattis en snabbis igen. Hon ville ha skjuts till sin arbetsterapi. Jag passade då på att gå en sväng i Kalmar och satte mig sedan på Stadsbiblioteket och läste lite tills Kattis ringde och ville bli hämtad.
 
I onsdags blev det en heldag i träningens tecken. Jag började med 1,5 h iaido, sedan till sporthallen för en runda Bowls med pappa och sist men inte minst en cykeltur på ungefär 3,5 mil med pappa. På kvällen grillade vi revben, mums filibabba!
 
Igår, torsdag, blev det en slapp förmiddag med frukost, film och sedan en god middag på kroppkakor. Efter lite vila gick pappa och jag ut på en långpromenad i Borgholm. Min bror och hans sambo samt deras hund kom sedan på besök. Jag åkte in till Kalmar för ett pass jodo också denna kväll.
 
Nu när jag skriver är det långfredagen 14/4. Jag vet ännu inte säkert vad denna dag ska erbjuda mig. Men mamma ska hjälpa mig med lite syarbete och jag misstänker att det blir lite iaido idag också =). Men vad som händer mer exakt står just nu i stjärnorna skrivet =).
 
Men som ni märker är det fullt ös på mig, mer än någonsin. Härligt att känna att man är igång på alla fronter med träning och musik - mina två glädjeämnen just nu. =). Allt i mitt liv gör mig glad: jobb, träning, musik, vänner och familj. Jag är tacksam över att jag har ett så bra liv med så fungerande delar på alla fronter just nu.
 
Ta hand om er därute!
 
Kram, over and out! // Jimmy Spelman