DET DÄR MED TVÅ VECKOR MELLAN INLÄGGEN VERKAR VARA ETT MÖNSTER...

Hej på er läsare!
 
Här kommer spelmannen med ett nytt inlägg igen =). Rubriken kommenterar jag inte ytterligare, den förstår ni ändå. Misstänker jag...nåja.
 
Vad har hänt sedan sist då? Om vi börjar med träningen så har det verkligen varit full fart den sista tiden. Träning i Älmhult med mina duktiga elever och träning i Knislinge för att få lite ytterligare sparring. I samband med att man tränar judo i Älmhult blir det ju också att jag tar fram svärdet och staven och tränar lite iaido och jodo. Det som är aktuellt närmast är ju 2:a kyu i jodo den 21/1 2017. Fyra månader efter det är det dags för iaido SM i Höör, då ska jag både tävla och göra ett graderingstest till 2:a dan i iaido. Så från slutet av januari och framåt blir det mer fokus på iaido, träffa folk och få lite input för att bli bättre. Förhoppningsvis kommer jag även hitta ett tillfälle under slutet av 2017 och försöka ta 1:a kyu i jodo också - så är man i fas med sina planer sedan.
 
Förutom min egen träning har jag också varit på kata SM i judo i Kristianstad. Alla deltagare visade tydliga exempel på hur fin judo ska se ut när den är som bäst. Jätteroligt på alla sätt som går! Marie var med som funktionär så jag passade på att träffa henne med. Härligt med goda vänner som man kan umgås med...
 
När det gäller musicerandet så går det också framåt. Jag bytte strängar på min akustiska stålsträngade gitarr så nu klingar den starkare än vad den brukar. Men det är gott med instrument med tryck i. Jag passade även på att byta strängar på elgitarren. Ett projekt som jag tidigare aldrig genomfört. Det tog ett tag, lite skruvande, lite svordomar och meckande innan jag till sist förstod hur man faktiskt skulle göra. Men nu låter den kanonbra! Jag måste ju ha fungerande gitarrer att spela på eftersom jag tränar inför ett bröllop i augusti nästa år med. Dessutom har jag ju en elev som spelar för mig - Marie, min goda och fina vän. De andra instrumenten får sin beskärda del de också - den här helgen kanske det blir lite mer nyckelharpa och vevlira. Börjar ju bli dags att spela lite julsånger också...de gifter sig nog fint på dessa instrument.
 
Ungefär sådär har livet sett ut för Jimmy Spelman den sista tiden. Terminen börjar nu dra sig mot slut. Man ser på eleverna att de längtar till jullovet, mina judokas tränar extra för sin gradering och själv gör jag de sista ansträngningarna för att göra mitt jobb som duktig lärare och skicklig sensei innan det blir dags för ledighet. Julen kommer firas på Öland och nyår kommer firas i Jönköping med en annan god vän.
 
Full fart på mig som alltid känner jag. Nu säger jag tack och bock för idag. Idag blir det att julpynta lite på Gemönsvägen 18.
 
Over and out! // Jimmy Spelman