ELEVERNA HAR KOMMIT

Hej alla glada läsare!
 
Nu har eleverna anlänt till skolan igen efter ett långt och skönt sommarlov. Vi inledde med en introduktionsdag där eleverna fick genomföra lite olika stationer som alla hade med vandring att göra. Vandring är vårt nya tema för det här året. Hos mig fick eleverna gissa eller berätta lite olika namn på blad från träd och växter. De var kanonduktiga.
 
Sedan har vi inlett lektioner under veckan i so, no, matte, svenska, engelska och slöjd. Fantastiskt kul! Eleverna är intresserade, vill mycket och har ett stort intresse för att lära sig nya saker. Jag trivs verkligen på mitt jobb!
 
När det gäller träningen så ligger jag fortfarande i. Den här veckan har det blivit två judopass i Knislinge och ett iaidopass i Älmhult. Det var jättehäftigt att få inviga sitt nya svärd på riktigt, det känns så grymt skönt att ha ett bättre svärd. Dessutom har jag cyklat fram och tillbaka från jobbet tre gånger (vilket totalt blir en cykeltur på 9 mil). Det är så fruktansvärt skönt att röra på sig.
 
Det finns en liten sak som oroar mig lite bara. För ungefär tre veckor sedan tränade jag judo och fick en kraftig smäll över den vänstra delen av revbenen. Den veckan hade jag ont ganska mycket, men det kändes ändå som det gick över. Veckan därefter (alltså för två veckor sedan) provade jag att träna, men efter halva passet fick jag bryta för det stramade så hemskt. Jag har under den här veckan tränat och det har gått ganska bra men det gör fortfarande ont. Jag måste nog ta en titt på vad det är som har hänt. Det kan inte vara en muskelsträckning, möjligen en liten blödning. Jag tror nästan att det är en spricka på nåt sätt. Man ska inte tro det värsta. Jag får försöka boka in ett besök hos läkaren i veckan så jag får kolla upp det.
 
Jag gick ju upp i vikt lite över sommaren, vilket är ganska naturligt. Ungefär 2 kg. Jag vägde 79,3 kg när jag kom hem efter semestrandet. Men nu har man kommit in i banorna igen och alla rutiner. I måndags vägde jag 78 kg, så vikten är på väg neråt igen. Målet är 75 kg och dit kommer jag snart tror jag. =)
 
Nu är det helg och jag ska senare åka iväg mot Valdemarsvik och delta i ett bröllop för en av mina bästa vänner. Ska bli så roligt att se honom bli en äkta man! Jag ska spela en låt på festen tänkte jag i kombination med ett litet tal.
 
Over and out! // Jimmy Spelman