HEJ ALLA GLADA!

Så var det dags för ett blogginlägg igen....det är precis två månader sedan nu!
 
Idag är det alla hjärtans dag, jag har fått fina presenter av min gumma, en minnesbok över våra första tre år tillsammans. Kul att se tillbaka på vad som hände i början och var vi är idag. Jag älskar min sötnos på alla sätt som går. 
 
Vad händer i övrigt då? 
 
Jobbet har varit igång och det har fungerat fint. Mina elever är duktiga och studerar flitigt det jag försöker lära dom. Jag undervisar ju i matte, NO och slöjd vilket är en spännande kombination tycker jag. I torsdags blev jag dock så pass sjuk att jag fick vara hemma sista dagen före sportlovet. Nu nästa vecka är det sportlov så då får man tillfälle att komma ikapp med allt man har missat, jag tror inte det är så mycket jag har missat men alltid upptäcker man något. 
 
Jag är inne på sista halvåret med plugget också vilket känns mycket befriande. Jag tycker det har varit en rolig tid att jobba och plugga samtidigt, även om det har varit krävande många gånger också. Men nu börjar man se en ände på det hela. Vi har ett större skriftligt arbete att göra, ett par VFU-uppgifter, en större praktisk uppgift och en instruktionsvideo att sätta samman under denna sista kurs. 
 
Träningen då? Judon är mest i fokus just nu eftersom jag ska försöka ta 1:a dan i maj vilket jag ser som en spännande utmaning. Iaidon och jodon får också sin beskärda del emellanåt. Planen är väl att försöka ta gradering två i jodo .- 3:e kyu - mot slutet av terminen eller kanske i början av hösten. Iaido har jag 1:a dan i så där är det ingen panik just nu med någon gradering. I övrigt springer jag för att hålla konditionen uppe och för att hålla vikten i fas. 
 
Musicerandet ligger lite vilande just nu, men när tid och ork finns ska jag ta upp det igen. 
 
Så ser väl mitt liv ut just nu. Jag och gumman håller på att säljer saker via Facebook just nu, i väntan på att loppisarna ska starta igen. =) Längtar efter att åka ut och sälja saker till folk, det är väldigt skoj!
 
Vi hörs en annan dag! 
 
Over and out, Jimmy Spelman