OJSAN...TIDEN GÅR SÅ FORT....

Hej alla läsare!
 
Jag insåg alldeles nyss att det var alldeles för länge sedan jag lade in något inlägg på bloggen. Men nu kan jag sätta mig en stund och skriva lite. Det börjar väl bli dags för en uppdatering om vad som händer i mitt liv. 
 
JOBB
Jag har ju börjat arbeta på ett nytt ställe: Karl-Oskarskolan i Älmhult. Jag undervisar i matematik, NO och slöjd numera. Om jag ska jämföra med Fjälkinge så har detta fört med sig många fördelar och kanske ett par nackdelar också. Men det är fördelarna som väger mest
- Jag har mer kontakt med mina kollegor.
- Jag har inte så många kollegor, det är en ganska liten enhet. 
- Jag har nära till jobbet (ungefär 10 minuter med cykel till skillnad från 1,5 h till Fjälkinge). 
- Det är inte så många elever vilket också underlättar när omdömen och betyg ska sättas. 
- Jag trivs så himla bra på mitt jobb: trevliga kollegor, trevliga ungdomar och spännande utmaningar varje dag. 
 
TRÄNING
Jag är ute och springer, jag tränar judo 1 - 2 ggr i veckan samt iaido/jodo när tillfälle ges. Det känns skönt att träna. Man kommer igång, man får röra på sig och man känner att man uträttar någonting. För mig är kampsporterna bra eftersom man har mål att sträva emot hela tiden. Det flyter på!
 
PLUGG
Jag läser ju slöjdpedagogik i Linköping på distans också. Roligt att få mera kunskaper om det man arbetar med, roligt att få utvecklas och att få göra lite olika praktiska övningar för inspirationens skull. Jag tycker om att arbeta med händerna vilket man ju faktiskt gör när man slöjdar. Just nu är det plåtarbete, slitsning och bladning som gäller. 
 
MUSIK
Mina instrument får inte så mycket kvalitetstid just nu, mycket i fokus är just nu jobb, plugg och träning. Man får prioritera i omgångar och spela när man får chansen. Jag har en elev i Bråthult som jag spelar med, där får man lite utbyte av sitt musicerande. Tanken är att snart köpa strängar till min vevlira och komma igång med den. Men som sagt, det går åt mycket till jobb, plugg och träning just nu. 
 
Sådär, en liten uppdatering om mitt liv just nu. Mer inlägg ska det bli om man får leva och ha hälsan i behåll. =)
 
Over and out! // Jimmy