TIDEN DEN GÅR OCH KLOCKAN BARA SLÅR....

Hej alla läsare!
 
Så loggar man in på sin blogg och ser att man inte har varit inne på en månad igen. Man undrar ibland om man har något liv....
 
Nåväl, lite uppdateringar ska det bli I alla fall...
 
Jobbet: Det går framåt med alla lektionsplaneringar, uppgifter, övningar och annat som man gör med eleverna. Det rullar på på alla sätt. Terminen börjar ju ta slut och det känner man på manga sätt. Jag trivs bra på min arbetsplats: trevliga kollegor, trevliga elever och man accepteras för den man är.
 
Träning: Den senaste och roligaste nyheten är att jag har passerat nålsögat för 1:a dan I iaido. Fantastiskt roligt! Det lönar sig att kämpa och att vara envis. Då kan man nå dit man vill. Nu är det planer på andra graderingar...
 
Plugg: Man känner att tiden inte räcker till, att man ibland ångrar att man pluggar samtidigt med jobbet. Men nu är det bara ett halvår kvar och det ska jag klara av! När plugget är färdigt kommer jag enbart att jobba ett tag. Nästa gang jag ska gå några kurser eller liknande får man prioritera på ett annat sätt.
 
Familjelivet: Jag och gumman har varit på lite loppisar och sedan har hon själv stått på julmarknader och sålt våra goda brända jordnötter och sina tavlor.
 
Sådär, det är väl det jag kan berätta för er just nu kring mitt liv. En liten specialare är att jag kommer I mars nästa år se en konsert med Globetrotters, Bjorn Afzelius gamla band. Ska bli skoj.
 
Nu är jag i Linköping och ska lära mig mer om gamla hantverkstekniker....
 
// Over and out!