NU NÄRMAR SIG SOMMAREN....

Hej alla läsare!
 
Nu har jag varit borta ett tag igen och inte givit ut några inlägg på länge. Men nu närmar sig sommaren med stormsteg på alla sätt. Detta syns inte minst på mina aktiviteter som jag vanligen ägnar mig åt. 
 
Jobbet i Fjälkinge börjar nu lida mot sitt slut. Det har varit en spännande tid på många sätt. Man har fått träffa många olika elever och kollegor som på olika sätt har fyllt min tillvaro. Eleverna har framställt olika projekt på den nivå där de befinner sig. Det är så spännande att uppleva hur olika elever hanterar olika verktyg och trämaterial. Detta kommer jag inte att släppa även om min anställning i Fjälkinge går ut nu. Jag har sökt ett flertal jobb och varit på tre intervjuer: två i Hässleholm och en i Älmhult. Dessa tjänster är kombinationer slöjd och andra ämnen i någon form vilket jag känner kan bli mycket spännande. Jag har trivts jättebra i Fjälkinge om man bortser från alla långa tågresor. Därför ska det bli skönt att förhoppningsvis få ett jobb närmare Älmhult i höst. 
 
När det gäller mina studier i Linköping går även dessa stadigt framåt. Jag har nu färdigställt det första året inom slöjdpedagogik och har nu ett år kvar att studera. Detta första år har varit spännande för mig, men många gånger ganska tufft också. Jobba 100 %, plugga 50 % och träna ungefär 25 %. Det låter inte alltid hållbart, men när man som jag gillar att vara igång är detta en tillvaro som fungerar. Det blir ju som sagt ett år till att studera och sedan kan man lägga lite mer fokus på jobb och träning samt mitt musicerande. 
 
Träningen ja: Judon har avslutats med pizza och minigolf. Flera av eleverna har fått nya grader i judo vilket jag känner ska bli intressant att fortsätta följa på alla sätt. Min egen judoiträning har blivit lite lidande eftersom jag flera gånger saknar sparringpartner till just kata, som är ett av de bärande momenten i graderingen till 1:a dan i judo. Men med tiden ska det väl bli ett svart bälte även i judo! Däremot blir det nog ett test till 1:a dan i iaido och 4:e kyu i jodo under hösten vilket känns spännande på alla sätt. Iaido och jodo är två sporter som jag trivs väldigt bra med. Det känns mer och mer som att en kombination av löpträning, gym, iaido och jodo skulle passa mig ypperligt. Vi får väl se vad framtiden bjuder på.
 
Gumman och jag har haft en massa roligheter för oss den senaste tiden: resor, loppisar och hembjudningar av olika gäster till exempel. Vi har också för första gången arrangerat och genomfört en egen loppis, vilket var mycket spännande och roligt. Marica har fått sommarjobb som tidningsbud i Älmhult med omnejd vilket också är bra. 
 
Som sagt, sommaren närmar sig med allt vad detta innebär: sol, bad, träning och annat skoj. Det ska bli intressant att se vad sommaren 2014 kommer att ge mig. 
 
KRAM PÅ ER ALLA LÄSARE!