NU BÖRJAR DET SNART....

Tisdag i nästa vecka bär det av mot Linköping. Jag ska få utbilda mig under två års tid inom slöjdpedagogik. Jag saknar denna behörighet i min utbildning och då är det skönt att få den delen också eftersom man faktiskt jobbar med det. Då sitter man ju säkert. Utbildningen är på distans så jag kommer plugga och jobba samtidigt. Man träffar sin klass fysiskt 5 gånger per termin och då är det en period av 2 - 4 dagar per tillfälle i snitt.
 
Jag har inte studerat på 5 år nu. Jag tog min kompletterade examen som förskollärare, fritids, förskoleklass och grundskola 1 - 7 i juni 2008. Sedan dess har jag arbetat, vikarierat och haft fast anställning i olika omgångar. Man behöver stanna upp lite ibland och studera lite för att utvecklas som människa. Man låser sig gärna lätt i gamla vanor och rutiner annars.
 
Det ska bli riktigt skoj detta! Undrar vad man får träffa för folk och vad de har för avsikter. Lite ensamt kommer det ju bli eftersom min lilla Monchhichi är kvar hemma. Men hon kommer ha en del skoj för sig hon också. Det ensammaste är nog kvällarna. Men det är ju inte så många gånger vi är ifrån varandra - gudskelov.
 
Over and out!
 
// Spelmannen



.: Mizca :.
2013-09-01 | 10:44:08 | http://www.mizca.se
Du är väl rar du! Klart vi kommer ha roligt på var sitt håll men det kommer också vara ganska jobbigt. Tur det inte är ofta som sagt :D
Svar: Sant mitt hjärta! =)
spelemannens.blogg.se
.: Junitjej :.
2014-01-12 | 07:43:55 | http://www.junitjejen.se
Ett stort lycka till!!
Svar: Tack så mycket! =)
spelemannens.blogg.se