NY MÅNAD!

Nu är september månad slut och vi ger oss in i oktober.... Utanför blir det allt kallare och kallare. Hösten har kommit och innan vi vet ordet av måste man börja skotta fram bilen innan man kan sticka till jobbet.
 
Jag har varit sjuk en vecka: förkylning, trötthet, segt, brist på ork och annat som slagit sig ner i mig. Men nu är man på benen igen och kan ta sig till jobbet. Man får ta någon slemlösande tablett på morgnarna och kanske någon huvudvärkstablett också för att orka, men det är bättre det än att ligga utslagen och bara vänta på att tiden ska gå.
 
Lyckan är också den att nu har både gumman och jag jobb. Nu börjar kanske ekonomin stadga upp sig. Man får ta ett steg i taget. Bara att jobba vidare.
 
Blev ett kortare inlägg den här gången, men det blir mer framöver.
 
// Spelmannen



.: Mizca :.
2013-10-02 | 16:25:26 | http://www.mizca.se
Det känns bra att ha ett jobb men risken finns att ekonomin ändå kommer vara kass som den vart innan eftersom jag antagligen kommer få lika mkt från jobbet som akassan men det vet man ju inte förrän lönen kommer.. Dock bättre att jobba för sina pengar än att sitta hemma och få dem från akassan utan att lyfta arslet så jag är tacksam över mitt jobb =)

Skönt du mår bättre också ...
Svar: Det ligger mycket i det du säger hjärtat. Jo det är skönt att man mår bättre, aldrig kul att vara sjuk. Puss
spelemannens.blogg.se