SPELMANSTRÄFF

Igår var jag på spelmansträff i Lönsboda med 25 andra glada deltagare. Det kändes jättehärligt att få träffa gamla vänner igen. Bland annat några danska kamrater fanns där som saknade mig förra spelmansträffen. Först samlades vi runt grillarna och var och en gjorde en lättare måltid. Vi åt, drack och pratade under glada skratt.
 
Så satte spelandet igång. Några från Olofström började med en del dragspelslåtar. Därefter kom danskarna och de ville ha med mig på ett hörn. Så jag passade på att jamma med dom några låtar och sedan fick jag en stund själv - tills regnet kom. Då flyttade vi in på altanen hela gänget, spelmännen tog fram sina instrument igen och vi drog igenom låt efter låt. Det är svårt att sluta när man väl kommer igång. Efter en lång tids spelande avnjöts det en god kvällsmat innan det var dags att skiljas åt för den här gången.
 
Ännu en dag till historien, som man brukar säga! Det är så härligt att spela med andra....
 
Idag blir det loppisrunda!
 
// Spelmannen