NU ÄR DET DAGS FÖR ETT NYTT INLÄGG IGEN

Hej alla glada!
 
Dags för ett nytt inlägg av Jimmy Spelman!
 
Det är ungefär en månad sedan sist jag skrev så nu är det dags. Jag har börjat nytt jobb, det är väl den största nyheten. Jag undervisar i NO-ämnen i år 4-6, slöjd i år 2 - 6 samt SO-ämnen i 6:an på Diö skola. Det är en jättebra arbetsplats med bra kollegor, trevlig chef och trevliga barn. Undervisningen har kommit igång på alla sätt, väldigt kul även om det kan vara svårt att komma igång innan man lärt känna eleverna ordentligt. Men det har börjat väldigt bra och jag trivs bra på min nya arbetsplats.
 
Träningen är minst sagt varierad. Jag promenerar en hel del nuförtiden, appen EveryStepCounts sporrar mig till att ta minst 10 000 steg om dagen. Jag cyklar till och från jobbet på tisdagar och torsdagar. Jag tränar judo i Älmhult måndagar och torsdagar och i Knislinge på onsdagar och fredagar. Skönt att vara igång med alla sina träningar igen. Allt för att hålla koll på sin vikt =). Mina mål för träningen är lite olika. Men det största målet just nu är att försöka ta 2:a dan i judo i december.
 
Musicerandet är lite mer sporadiskt även om det sker lite då och då när andan faller på. Det blir gitarr, nyckelharpa och vevlira som spelas mest här hemma. Mina klasser har fått höra mig spela nyckelharpa för att de ska få lära känna mig lite mer, men annars blir det en del spelande hemma mest eller hos några goda vänner. Jag var på en spelmansträff i mitten av augusti i Lönsboda, jätteskoj!
 
Slöjdandet håller jag mest igång genom jobbet och hur jag kan hjälpa mina elever att bli bättre. Nyckelharpobyggarkursen är först igång igen i oktober så det dröjer ju ett tag till dess. Så ser det ut just nu.
 
Vad är på gång? Det blir Pranafestival nästa helg, iaidoläger i Glimminge, Simrishamn helgen därpå och ett judoläger helgen därefter.
 
Jag ska lägga in en videoblogg till snart också, ännu ett matlagningstips.
 
Ta hand om er så hörs vi en annan gång!
Over and out! // Jimmy Spelman