UPPDATERINGSDAGS FÖR DE NYFIKNA

Hej på er alla läsare!
 
Nu är det ungefär en månad sedan sist. Dags att få veta lite om vad som har hänt den senaste tiden i mitt liv.
 
Den sista tiden har det inte varit så jättemycket iaido. Jag tog en lektion för min japanske sensei i Simrishamn och det var en del grunder som jag behövde arbeta med kände jag. Jag har därför behövt lite tid för att landa i dom grunderna. Idag provade jag lite igen och nu börjar det fungera bättre. Jag har däremot tränat lite mera jodo den närmaste tiden, fått lära mig lite nya tips och tankar på ett par läger och dessutom är det den graderingen som är närmast. man måste prioritera träning i omgångar.
 
Judoträningen håller jag igång på alla sätt, tränar mina fyra gånger i veckan och försöker förbättra mina tekniker på ett sådant sätt att det håller för en gradering i december. Det är åtminstone planen. Till 2:a dan i judo krävs det att man kan två kator: Nage no kata och Katame no kata. Dessutom ska man kunna visa bra randori, kunna visa en utveckling av teknik och svara på frågor kring instruktion (för min del). Jag tror på mig själv och det ska nog gå bra.
 
När det gäller musik så övar jag på lite kommande projekt som är på gång. Igår, valborgsmässoafton, spelade jag på ett café i Östanå på deras valborgsmässofirande. Många glada tillrop, applåder och dessutom fick jag se en rolig parad och ett hejdundrande fyrverkeri. Jättekul! Jag ska spela på Loshultatorsdag den 10 maj och dessutom är det ju avslutningsdags för klasserna i skolan så småningom. Det behöver man ju också träna till. Musikprojekt är också kul i kombination med all träning och dess mål.
 
Och på tal om klasserna ja. Jag har sökt lite nya jobb på andra skolor. Det beror inte på att jag inte trivs på jobbet direkt. Jag har underbara kollegor, fantastiska elever och känner att jag trivs bra på min arbetsplats. Det som är lite tungt just nu är att jag arbetar som klasslärare, vilket betyder att man i stort sett undervisar i alla ämnen. I mitt fall är det: matematik, svenska, engelska, fysik, kemi, biologi, teknik, geografi, historia, bild och träslöjd. I en del fall undervisar jag även i idrott och bad också. Det är för många ämnen för mig därför har jag sökt lite andra tjänster som innefattar lite färre ämnen. Ämnen som jag brinner lite mer för och vill lära ut lite mera: det rör sig om slöjd och no för min del. Vi får väl se vad som sker i framtiden =). Ingenting är klart ännu så jag får helt enkelt tåla mig lite.
 
Idag, 1:a maj, har jag varit ute på en första cykeltur i år. Jättehärligt, bra väder och cykeln fungerade som den skulle. Man måste ju ladda lite för mer mål och allt vad som komma skall. Målet är ju Öland runt i sommar igen, det blir tredje gången gillt i så fall.
 
Så ser det ut just nu. Jag lovar att höra av mig när jag vet mera om vad som sker i mitt liv.
 
Over and out! // Jimmy Spelman