PÅ VÄG MOT NYTT JOBB I HÖST

Hej på er!
 
Nu är det i princip officiellt: i höst blir det nytt jobb för Jimmy Spelman. Jag kommer i de närmaste dagarna skriva under ett kontrakt som anställer mig på Diö skola som slöjdlärare, no-lärare och även lärare i ett valfritt so-ämne. Jag får ett jobb med sex undervisningsämnen istället för tretton som jag har nu. Att man dessutom får en liten löneökning varje månad är ju bara ett plus i kanten. Det känns bra.
 
Mina kollegor berättade jag för i onsdags och likaså mina elever i min klass som jag har undervisat. Det är tråkigt att lämna en arbetsplats som man trivs på, men man ska försöka följa sina drömmar så gott man kan anser jag. En mindre arbetsbelastning och en chef som inser ens värde är mer intressant för mig tycker jag.
 
Jag frågade chefen angående den nya lönen och erbjudandet om de kunde matcha detta, och lönen kunde dom matcha. Men arbetsmängden skulle inte minska, jag skulle fortfarande ha de ämnen jag har idag och få ökad slöjdundervisning dessutom. Det låter som om man har blivit lat, men ni ska veta att det krävs en hel del att kunna kursplanerna i alla ämnen man undervisar i, göra pedagogiska planeringar, sätta omdömen, fylla i matriser och sätta betyg. Om man då får tillfälle att undervisa i färre ämnen OCH får högre lön så säger man inte nej.
 
Jag ser fram emot hösten kan jag säga på alla sätt. Men innan dess måste ju det gamla jobbet avslutas med allt vad det innebär. Sedan kommer det en lång skön sommar som jag inte har planerat direkt just nu. Men vi får väl se vad som sker. Träning, träffa kompisar, musik, umgås med familjen och liknande är det som gäller just nu vad jag vet. Det blir spännande oavsett! =)
 
Det blev inte så långt inlägg detta, men jag behöver ju inte skriva mitt livs roman varje gång.
 
Over and out! // Jimmy Spelman