LITE SVAMMEL IGEN =)

Hej på er!
 
Jag tar och skriver ett litet inlägg igen, nu när jag ändå har lite skrivlust.
 
Veckan som har varit har innehållit mycket varierade utmaningar: undervisning, skrivande, spelande, tränande och annat skoj.
 
Undervisningen börjar nu närma sig sin avslutning, det märks på många sätt. Eleverna börjar bli trötta, jag börjar bli sliten, en del av eleverna kommenterar och ifrågasätter min ställning som lärare ibland (men det brukar oftast lösa sig ändå, de måste inse att de är elever och jag är lärare. Vissa saker tillåter jag inte och då måste man sätta ner foten helt enkelt. Eleverna tränar mycket på de sista muntliga proven som är på gång, vi tränar på låtarna som ska spelas och sjungas på avslutningen och det går framåt på alla sätt. Femmorna och jag åker på en liten miniklassresa till Hjärtasjön utanför Lönsboda nästa helg. Det ska bli kul på alla sätt tycker jag. Det blir skoj att avsluta sitt jobb i Killeberg på ett bra sätt ändå. Jag känner ändå att jag fortfarande trivs bra i jobbet, men jag ser fram emot nya jobbet i Diö också. Jag skrev på det nya avtalet i torsdags. Pirrigt och spännande på alla sätt.
 
Träningen rullar också på. Judon i Älmhult och i Knislinge börjar också dra sig mot sin avslutning och mot graderingar på alla sätt. Eleverna får träna på sina tekniker lite extra för att preparera sig inför sitt stora test. Jag själv tränar på mina kata till 2:a dan och så får vi se vad det resulterar i till december. Planen är 2:a dan i december. Det känns bra i alla fall så här långt.
 
Jag spelade för en tid sedan i Loshult kyrka som jag kanske nämnde i förra inlägget, nu till nästa helg ska jag spela i Loshult igen på en musikafton. Det ska bli kul. Musicerandet ökar lite mer nu inför detta framträdande och inför skolavslutningen. Det är skoj med musik =).
 
Jag märker att mina intressen faktiskt går i vågor: en period är det mycket byggande, mycket träning är det hela tiden, musicerandet är lite mera just nu. Mina tre kampstilar går lite i vågor. Judo och jodo är det mest numera, iaidon underhåller man lite bara just nu. Iaidon kommer det inte bli någon gradering i förrän tidigast 2020. Judo och jodo är det som ligger mest i ropet just nu i alla fall. Var sak har sin tid.
 
Jag har pratat med ett par trevliga kompisar i veckan också. En kompis skickade ett meddelande i fredags när jag hade "gjort en Jimmy" (somnat framför tv-n). Hon skickade meddelandet runt 22:45. jag vaknade en timme senare och skickade ett meddelande tillbaka. Runt 00:00 ringer det i telefonen - hon var visst vaken fortfarande. Vi satt och snackade i 4 (!) timmar om lite av varje: allt mellan himmel och jord kom upp, barndomsminnen, hur man reagerar på olika saker, hur man ska hantera ensamhet, olika sorters mat, skillnaden mellan män och kvinnor, kärleksbekymmer, hur man ska tänka kring kärlek, hur man reagerar när den man gillar inte gör det och mycket annat. Vi löste världsproblemen. När vi lade på började solen gå upp så sakta. Igår ringde en annan kompis och ville prata lite, jätteskoj med goda vänner och vad de kan erbjuda. De fyller upp ensamheten lite faktiskt. Torsdagar brukar jag prata med ett par andra goa kompisar via Skype. Jag är så tacksam för att jag har vänner och familj, de förgyller mitt liv (jag älskar er på alla sätt!)
 
Sådär, nu har jag väl svamlat färdigt för den här gången. Ta hand om er på alla sätt.
Over and out! // Jimmy Spelman