JAHA DÅ VAR JAG DÄR IGEN...

....att den där Jimmy aldrig kan lära sig att uppdatera lite oftare. Det är väl så att när det händer mycket saker i ens liv så glömmer man ofta bort det där med att uppdatera. Men men, här kommer en liten uppdatering.
 
Sist jag skrev var jag i en mindre depression. Den har nu lagt sig och jag har kommit igång med alla möjliga projekt. Jobbet har under den här terminen rullat på fint. Jag undervisar mina fina barn och de gör sitt allra bästa för att göra mig riktigt nöjd. Emellanåt blir det väl lite bus och lite problem även på jobbet, men det hör väl till. Jag trivs fantastiskt bra på mitt jobb och med mina fina kollegor.
 
Tittar vi sedan på träningen så rullar även den på väldigt bra. Jag tränar och undervisar i judo i Älmhult och Knislinge. Jag har som mål att gradera till 2:a dan i judo i december. Så nu ligger jag verkligen i med att träna kata för att dessa ska bli så bra som möjligt: Nage no kata (kast kata) och Katame no kata (fasthållningskata). Vi har haft besök av idrottsskoleelever och det står elever på kö till klubben. Inte ofta man är med om att folk står på kö till ens undervisning.
 
I övrigt har det under året varit en del läger och mindre seminarier i iaido också:
- Endagsträning i Glimminge för Momiyama Sensei 6 januari
- TUNK-läger i Sölvesborg 20 - 21 januari
- Nordic Iaido Open i Halmstad 17 - 18 mars
 
Kommande läger och annat är:
- Iaidoläger i Sölvesborg 17 - 18 mars (nu i helgen)
- Jodo SM i Göteborg 24 - 25 mars (kommande helg)
- Öppet landslagsläger i jodo i april
- Gradering i jodo i maj eller kanske juni.
 
Jag har haft en hel del besök av vänner och även besökt en del vänner också.
- Jag har haft besök av Johan och Malena med deras familj för spel och sång ett par gånger de närmaste månaderna.
- Jag fick besök av mamma, pappa, pyttesyster och två busiga hundar i början av februari.
- Jag har haft sportlov på Öland med mycket promenader och bowling bland annat.
- Jag besökte en god vän och hennes make, Terese i Norrtälje (Spillersboda) - sång, musik, kortspel och god mat.
- Min bror och hans sambo, Johan och Stina besökte mig i lördags - pizza, glass och trevligt prat.
- Min före detta sambo och vän Marica besökte mig i söndags - en kopp te, en hel del prat och lösande av världsproblem. Mycket trevligt!
- Det är så underbart att ha vänner och familj som man får besök av och som man kan besöka. Det hjälper mig att må bättre på alla sätt när humöret är lågt.
 
Förutom jobb, träning och vänner så bygger jag ju också en hel del. Jag bygger ju som bekant på en andra nyckelharpa i Lönsboda. Detta bygge inleddes 2016 och med lite förhoppning kan bygget avslutas under 2018. Resonanslådan är klar, stränghållaren är klar, stallet är färdigt och sadeln är klar. Jag håller nu på med utsågandet av alla nycklar, det tar en del tid. Men nu är det inte så många kvar. Därefter ska ju nycklarna formas till lite och sedan ska alla löv fräsas och monteras också. Men man ser ju en ände på detta projekt också.
 
Andra projekt är spelning på Valborgsmässoafton i Östanå och Kristi Himmelfärds firande i Loshult kyrka (Loshultatorsdag).
 
Ja, ni som brukar läsa min blogg är ju inte förvånade över alla mina projekt som innefattar nästan allt mellan himmel och jord. Jimmy Spelman tackar för sig för den här gången och ber er att ha tålamod till nästa gång jag skriver till er.
 
Over and out! // Jimmy Spelman