SKRIVDAGS IGEN.

Hejsan på er alla glada!
 
Dags att berätta lite saker som har hänt sista tiden.
 
I slutet av maj (26 - 27/5) var jag och mina femmor på en liten miniklassresa till Hjärtasjötorpet utanför Lönsboda. Vi hade jättetrevligt, fiskade, badade, grillade och övernattade. En trevlig avslutning för mig och femmorna som nu inte får ha mig som lärare i höst.
 
En lite småtråkig sak som hände veckan därefter var att jag åkte på en matförgiftning. Jag åt coleslaw när vi var vid Hjärtasjön och det blev lite kvar. Den stod framme lite när det var varmt och antagligen kom det dit några baciller i den. Jag åt revben och resten av coleslaw på tisdag kväll. På natten till onsdag runt 2:00 slog matförgiftningen till - vätskor strömmade från framänden och bakänden. Hela onsdagen låg jag utslagen, jag åt bara ett äpple och en drickyoghurt och resten drack jag bara vatten och saft. Torsdagen hade jag en otrolig ledvärk och var fortfarande orolig i magen, likaså fredagen även om det då var lite bättre. Helgen som följde passade jag på att bara läka ihop och vila.
 
Lite roligare saker som också hänt: Jag har spelat i Loshult kyrka 27/5, jag har hållit i graderingar för mina elever i Älmhults Judoklubb (många goda resultat) och speltränat inför skolavslutningen som är på fredag i nästa vecka. Jag har också planerat för ett par spelningar som sker i sommar. På måndag blir det avslutning med eleverna i Älmhult då vi ska spela minigolf och äta pizza i Liatorp. Veckan som kommer blir också avslutande för Knislinge den här terminen.
 
Det är inte så mycket kvar nu på jobbet. Mycket att avsluta och städa upp i klassrum samt bland sina egna prylar. Det är bara två veckor kvar nu av jobbet i Killeberg vilket känns lite tråkigt på en del sätt måste jag säga. Men samtidigt känner jag att det nu är dags för något nytt och en ny utmaning. Är det något jag har fått med mig med jobbet i Killeberg är ett starkare självförtroende för mitt eget tänkande kring min egen undervisning. Det jag måste jobba med nu framöver är min förmåga att vara för snäll och låta eleverna bestämma för mycket. Men en sak i taget.
 
Vad händer i sommar då? Planen är att gradera till 1:a kyu i jodo, spela musik, genomföra ett par spelningar (spelmanstämma i Lönsboda och en specialdag i Persnäs), träna mycket jodo, iaido, cykla och kanske även lite judo, slöjda lite grann kanske och träffa lite kompisar. Mest planerar jag att vara på Öland, men kanske göra några små avstickare på lite andra platser. Det blir en bra sommar tror jag =).
 
Roligt att det var en del som kikade på min videoblogg också, det var min första och det kommer säkert bli fler. Jag kommer nog antagligen filma en del i sommar så ni får nog en del att titta på.
 
Det var bra så för den här gången tror jag. Ta hand om er på alla sätt!
Over and out! // Jimmy Spelman