HEJ PÅ ER!

Jag tänkte att det kanske är dags för en liten uppdatering av vad som i riket har skett =).
Jag såg att jag hade skrivit senast 17/6 så jag startar där.
 
Veckan som följde efter var lite kvarvarande arbete på mitt gamla jobb i form av: skolavslutning i Loshult kyrka,  städande, strimlande av papper, personalfest och avtackning av alla de slag. Jag minns att det var först när jag skulle låsa efter mig för sista gången så kändes det lite i hjärtat. Lite vemodigt är det men samtidigt ser jag fram emot det nya jobbet i Diö också.
 
Midsommarhelgen firades traditionsenligt på Öland. Förrätt med sill, prinskorv, köttbullar och färskpotatis, jordgubbstårta, sång och musik och grillat på kvällen. Det var jag, mamma, pappa, pyttesyster, storebror, hans sambo, min ena farbror, en kompis till storebror, min brorson och hans flickvän. 10 personer!! Jätteroligt.
 
Övriga släktingar jag har träffat i sommar hittils är min ena moster, hennes man, en av mina kusiner och hennes man också.
 
Min semester på Öland har hittils smyckats av att odla mina intressen på alla de sätt som går när man har lite mer tid för dom. Cykelträning, iaidoträning, jodoträning och slöjdande. Jag har haft ett långt uppehåll från iaidon och jodon (sedan 10 april). Jag har haft så mycket fokus på mitt nya jobb att jag inte har haft ork att lägga ner tid på det. Men nu under sommarledigheten har jag passat på. Det har blivit tre iaidoträningar och en jodoträning (hittils) och fler ska det bli. På tal om träning så har det blivit tre cykelturer också: 2,3 mil, 5,1 mil och 4,1 mil. Härligt att röra på sig. Jag har ju också promenerat mycket med hundarna och där får man också motion, så man inte blir stillasittande.
 
Under en av iaidoträningarna lyckades jag av misstag knäcka min saya (balja) men eftersom man är slöjdlärare så lagade jag det smidigt med lite lim, gummiband och sprayfärg och lack. Bror min och jag har också inlett ett projekt med att bygga en tunna med laggning. Det ska vi absolut fixa även om det går lite knöligt (det var ju ett slag sedan jag byggde ett). Träslöjden får ju sin beskärda del på det sättet.
 
Dansbandsvecka har det också varit på Öland, närmare bestämt Lundegård. Hittils har jag dansat till Expanders/Voyager och Blender. Ett par danskvällar till ska det bli innan dansveckan är över. Jag åker nog inte på alla kvällarna - man är ju lite ringrostig. Men det är kul att dansa och träffa lite folk. Dansen har också varit vilande (nästan ett år tror jag) men det är när man sätter igång med det igen som man inser hur kul det är. Det är trångt på dansgolven men roligt.
 
Detta är väl vad som har hänt ännu så länge i sommar. Mer ska det bli - så håll utkik!
 
Over and out! // Jimmy Spelman