EN UPPDATERING PLUS EN FILM

Hej hej!
 
En vecka har gått och senast när vi snackade var jag mitt i dansbandsveckan. Det blev totalt 6 danskvällar ute på Lundegård med fullt av dansvilliga personer, trevliga var de också på alla sätt. Förutom detta har jag tränat yoga, iaido och jodo, musicerat på gitarr och nyckelharpa, cyklat några rundor på Öland och slöjdat lite grann. Med andra ord - odlat mina intressen ännu mer.
 
Idag, 8/7, var jag i Persnäs och spelade på en hembygdsdag där. Bredvid mig hade jag ett bildspel som rullade. Det handlade om hur man bygger en nyckelharpa. Som brukligt var spelade jag ju nyckelharpa denna dag och många var intresserade av att lyssna, fråga och berömma mig hur fint det lät. Jag såg ett jättetrevligt litet buskspel också som handlade om hur man tvättade kläder förr. När jag tackade och gick så frågade dom om jag ville komma nästa år också, och ja det gör jag gärna sa jag.
 
Jag bifogar en liten film där jag sitter och spelar och sjunger tillsammans med en av åskådarna. Håll till godo!
 
Over and out i värmen! // Jimmy Spelman