NÄSTAN EN MÅNAD TILL HAR GÅTT...

Hej på er alla!
 
Jag beklagar att mina inlägg inte duggar så tätt, men det är ju så när man är en upptagen man som jag är. Ni ska få höra lite vad som skett sista tiden.
 
JOBBET:
Efter höstlovet har jobbet varit igång igen och eleverna har jobbat på duktigt efter sina förmågor. Det flyter på bra, eleverna är duktiga, kollegorna stöttar mig och min chef är förstående på alla sätt. Vi jobbar på i alla lägen. Vi hade en hälsodag på jobbet när vi fokuserade på diverse hälsaktiviteter. Några av eleverna fick testa på judo, det var skitskoj.
 
TRÄNING:
Judoträningen har rullat på fint också, både i Älmhult och i Knislinge. Eleverna jobbar på i sin egen riktning och siktar på att ta nya grader i mitten av december. Min egen gradering i judo till 2 dan blir uppskjuten till i maj nästa år. Men då har jag mer tid att träna. Jag har dessutom tränat lite extra med en elev (och god vän) inför hennes gradering till blått (som skedde igår).
Iaidon får sin beskärda del före judoträningen i Älmhult. Ena dagen tränar jag ZenKen Ren och Muso Shinden ryu Shoden. Andra dagen tränar jag Muso Shinden ryu Chuden och Okuden Suwariwaza. Jag var i Stockholm på rikslägret och fick lite nya detaljer att putsa på.
Jodo tränar jag lite emellanåt när det finns lite extra tid. Jag var på ett läger i Linköping där jag fick träna lite extra med en rad människor. I slutet av lägret fick jag och mina tre träningskompisar i Kalmar gradera till nästa grad i jodo. Så nu har jag graderat till 1:a kyu i jodo. Nästa år är siktet 1:a dan.
 
MUSIK:
Jag spelar och sjunger lite emellanåt på mina instrument när tillfälle kommer. Jag har spelat på jamsession på ett café i Älmhult - Muff. Jätteskoj att spela för folk. Jag har ett julbord att spela på inbokat också. Jättekul när det rör på sig i alla riktningar.
 
BYGGANDE:
Jag jobbar och sliter på byggkursen med min nyckelharpa som snart är klar nu. Några delar kvarstår men sedan ska allt bara finputsas och målas, för att inte tala om strängas upp. Ska bli spännande att höra hur den här kommer låta.
 
Ett par videobloggar kommer läggas in snart också: Laga kyckling i lergryta och en liten närbild av mina nyckelharpor.
 
Sådär det var allt för den här gången! Imorgon är det första advent. Då ska jag försöka städa och pynta lite här på Gemönsvägen. Det blir skoj!
 
Ta hand om er så hörs vi så småningom igen.
Over and out! // Jimmy Spelman