LITE TANKAR OCH FILOSOFERANDE

Hej på er!
 
Nu börjar påsklovet dra sig mot sitt slut och jag sitter här en tidig morgon och försöker summera lite vad som har hänt. Jag har under min lediga tid gjort följande:
 
- Firat påsken med mina nära och kära med god mat och godis.
- Varit ute på massor av hundpromenader - alltid skönt att promenera med de små busfröna Cilla och Kajsa.
- Skådat lite fågel med familjen: bland annat vid ett blåsigt Kapelludden. Har sett massor av tranor, diverse änder, strandskator och årets första sädesärlor (för att nämna några).
- Tränat iaido och jodo dels i dojon hemma i Borgholm och dels i Kalmar med mina goda vänner.
- Spelat och sjungit lite grann med syrran för föräldrarna.
- Tittat på tv lite emellanåt.
- Skrivit och dokumenterat flera kunskaper i iaido och jodo.
 
Nu sitter jag här på rummet och skriver. Om några timmar bär det av till Kalmar för lite träning, lunch och sedan hem till Älmhult. Ska bli spännande att se hur det ser ut därhemma. När jag åkte var det solsken och snö, man får hoppas att våren har kommit till Älmhult också.
 
Konstigt nog sitter jag och lyssnar på en låt som fastnat i mig: "Heaven is a Place on Earth". Detta blir nog nästa låtprojekt. För mig är Öland the Heaven on Earth. Ett underbart ställe jag gärna besöker lite då och då. En vacker dag flyttar jag nog tillbaka hit, men just nu fungerar det bra i Älmhult med omnejd tycker jag. Jag har jobb och givande fritidsintressen där vilket är helt underbart. Dessutom en massa bra kompisar och liknande - det behövs ju det med. Jag ser ofta på mitt liv och konstaterar hur bra jag har det.
 
Jag har: en fin lägenhet, en fungerande bil, ett bra jobb, fungerande fritidsintressen, mat på bordet, en fantastisk familj och underbara vänner. Jag är väldigt nöjd med detta. Visst, det händer väl ibland att jag saknar kärlek eller sällskap men det får väl komma när det gör det. Jag försöker att inte tänka på kärlek så mycket så går det lite lättare att leva. Man ska inte leta efter kärleken - då kommer den självt. Efter den här helgen kommer jag att jämföra kärleken med en sädesärla - när man inte söker efter den så dyker den plötsligt bara upp.
 
Lite filosofiska tankar från spelmannen så här en söndagmorgon.
 
Ha en underbar dag alla finingar därute! Kom ihåg - ni är bra som ni är.
Over and out! // Jimmy Spelman