EN VECKA MED FART OCH FLÄKT PÅ ALLA SÄTT!

Hej på er alla!
 
Veckan som har gått har bjudit på jobb, träning och en del musicerande.
 
Jobbet har börjat komma igång på allvar och jag känner nu att man har hittat en bra struktur för arbetet och vad vi ska göra med eleverna. Planeringen går så mycket lättare på det sättet. Det är riktigt härligt. Alla ämnena har kommit igång på olika sätt. Det som inte har fungerat helt är tyvärr bussturerna. Mina elever får åka en del buss till viss undervisning och därför blir det en del krabb med detta. Planeringen har inte alltid varit den bästa, man har planerat schemat för eleverna först och sedan bussturerna. Förhoppningsvis kommer detta att lösa sig i nästa vecka. Man får tänka så, det har jag lärt mig med åren. Man kan inte bara haka upp sig, oroa sig och tro att saker inte kommer fixa sig. Man måste se framåt och hoppas lite också. Nåja, jag trivs ändå på mitt jobb.
 
Träning har också plockats in den här veckan. Älmhults Judoklubb har slagit upp sina portar för terminen och träningen i Knislinge har också kommit igång på riktigt. Träning i Älmhult är måndagar och torsdagar, träning i Knislinge är onsdagar och fredagar. Jag får fyra träningspass i olika längd varje vecka, det känns bra. Igår var vi dessutom i Broby jag och några klubbkamrater från Knislinge och visade upp oss lite extra för att locka lite nya medlemmar. Jag tror att vi fick några intresserade elever som ville börja hos oss. Det är skönt att röra på sig och det börjar kännas bättre i kroppen nu också. Mat och träning är viktigt att sköta för att få en bra kropp. Men jag hoppas inte att tjejer bara skulle bli kära i mig för min kropps skull, det handlar ju om så mycket mera... Musicerandet har också fått sin beskärda del, dels på jobbet och dels här hemma.
 
Jag har fått lite problem med min rygg också. Varje morgon när jag vaknar har jag ont i ryggslutet. Jag fick bekymmer med detta sedan jag kom hem efter näst sista semesterveckan. Jag fick då tips att vända på madrassen och dessutom vända sängen helt om. Sängen, som jag köpte när jag och Marica var ihop, var uppdelad i två halvor. Då behövde jag en mjuk madrass och Marica behövde en hård. Men nu är det jag som behöver en hårdare eftersom jag har gått ner en del i vikt sedan dess. Mamma och pappa hjälpte mig att svänga om sängen när de var här för två veckor sedan. Jag har sedan dess sovit med hårdare säng, men dessvärre har inte det hjälpt mig särskilt bra ännu. Jag kan sova om nätterna, men när jag vaknar har jag ont i ryggslutet. Jag får väl prova en månad eller något innan jag gör något åt det, det kanske behövs lite tid att vänja kroppen. Vi får väl se...
 
När det gäller kärlek så finns det inte mycket att tala om för min del. Just nu har jag fokus på mig, mitt jobb, min träning, mitt musicerande och till viss del även mitt slöjdande. Kärlek hinner jag inte med och dessutom har jag svårt att tro att någon tjej skulle trivas med mig. En person som jobbar hela dagarna och som dessutom tränar fyra dagar i veckan kan väl ingen intressera sig för. Visserligen tror jag att man anpassar sig när man väl hittar kärleken, men ändå. Jag har svårt att se mig själv som en partner till någon. Jag har haft ganska många förhållanden, 8 stycken, med varierade längder. Jag har nog haft otur med dom tidigare förhållandena för de har inte alltid varit friktionsfria. Inga förhållanden är ju friktionsfria i och för sig men emellanåt har de fått mig att må mer dåligt än bra och då inser man till sist att det är bättre att dela på sig. Vissa förhållanden har givit mig mycket glädje i och för sig, och emellanåt ser man tillbaka och minns de där glädjeämnena som då fanns. Det är nog viktigt att göra så ibland för att man ska känna att tiden med förhållandet inte var bortkastad tid helt. Men någon plats för förhållanden finns det inte i mitt liv just nu. Men jag klagar inte: jag har jobb, bil, fritidsintressen, mat på bordet, tak över huvudet, en familj som älskar mig och vänner som tycker bra om mig. Det är bra så just nu =).
 
Sådär, det var väl allt för nu. Nu väntar en lång söndag med förhoppningsvis fint väder. Kanske tar en promenad idag, kanske tar det lugnt, kanske förbereder lite inför arbetet i veckan - vi får väl se.
 
Over and out! // Jimmy Spelman