MER SEMESTER

Hej på er!
 
Sist jag skrev var den 16/7 tror jag. Den dagen var det soligt och varmt så jag ägnade mest tid på stranden. Nu har det gått ungefär en vecka till och jag ska uppdatera er lite till.
 
17/7: Jag, mamma och moster Gerd åkte och tränade på gym. Mycket skoj att få träna med olika sorters maskiner vilket var ganska länge sedan. Lite crosstraining och andra maskiner blev det. Vi åkte sedan ner på stranden en stund för lite bad.
 
18/7: Den här dagen blev det träning i dojon i Borgholm. Ola och jag tränade jodo (Tandoku dosa, Sotai dosa och kata 1 - 7) och även iaido (Muso Shinden ryu Shoden och Chuden). Efter träning och lunch åkte jag till Kalmar för att hjälpa en kompis, Kattis, att storhandla.
 
19/7: Den här dagen blev historisk! Pappa och jag cyklade en riktigt lång tur: Borgholm, Köpingsvik, Kalleguta, Alböke, Södvik, Sandvik, Jordtorp, Byrums raukar, Byxelkrok - LUNCH - Nabbelund, Grankullavik - PUNKTERING - efter att ha försökt laga utan gott resultat gick vi med cyklarna till Böda (ungefär en mil), där vi fick en ny cykel av mamma - därefter från Böda - Löttorp, Källa, Alböke, Kalleguta och till sist Borgholm. 15 MIL PÅ CYKEL! En av de största prestationer jag gjort någonsin.
 
20/7: Sol och bad och så fick jag agera chaufför åt mamma och pappa som skulle på fest. Jag träffade dessutom min bror och hans sambo.
 
21/7: Denna dag ägnade jag mest åt att musicera men också att reparera min saya till mitt svärd. Detta svärd ska jag försöka sälja så småningom och då vill man ju att det ska vara så bra som möjligt.
 
22/7: Efter frukost blev det träning i Kalmar. Ola och jag tränade igenom jodoteknikerna (samma som 18/7) och även lite iaido (Zen Ken Ren och Chuden). Sedan ytterligare ett historiskt ögonblick: Jag fick träffa en syssling till pappa. Skoj att få berätta och få höra om en släkting som man inte träffat alls. Jag har bryllingar i Värmland och i Uppsala bland annat. Bra att känna till! Vi ska träffas igen kan jag säga.
 
23/7: Denna dag blev mycket spännande. Jag gav mig ut för att cykla ett par mil. Efter en halvtimme sinade bakdäcket och jag promenerade en bit med cykeln. För att sedan göra det lite lättare för mig ställde jag cykeln och promenerade hem - en nätt promenad på 2 timmar! Åkte sedan med bilen för att hämta cykeln. Mycket motion även denna dag! Efter frukost och lite pyssel med datorn åkte jag till Björkhult utanför Lönsboda för att delta i en spelmansträff. Fantastiskt underbart att komma dit och att få visa upp sina färdigheter i nyckelharpa, gitarr, vevlira och sång. Jag fick också träffa våra danska vänner igen, de frågar alltid efter mig i samband med spelstämman. Kul att vara eftertraktad och längtad. Träning och musik även denna dag alltså!
 
Idag sitter jag här och sammanfattar lite. Jag ska äta frukost och sedan hänga upp gardiner, skriva ut lite låtar och sedan kanske det blir lite begynnande släktforskningsarbete. Vi får se vad dagen bjuder på.
 
Vi hörs igen om ungefär en vecka, 31/7. Undrar vad jag har hittat på då...det märker vi.
 
Over and out! // Jimmy Spelman