DAGS FÖR ETT NYTT INLÄGG IGEN...

Hej alla läsare!
 
När jag vaknade för några minuter sedan så kände jag att - nu är det dags för ett nytt inlägg på bloggen. Det har hänt mycket i mitt liv sista tiden så därför hinner man ju inte med att skriva så mycket. Men nu är det dags igen...
 
TRÄNING
Den sista tiden har jag lagt ner ganska mycket tid på träning i jodo och i iaido. Den 10 - 11 mars var jag i Stockholm och deltog i jodo SM - en mycket spännande upplevelse. Jag ställde upp både individuellt och i lag. De individuella tävlingarna gav ingen utdelning, men mitt lag knep en bronsmedalj vilket jag tycker var jätteskoj. Kul att ta medalj, även om jag egentligen inte hade förväntat mig det. Vi fick också en hel del tips kring jodo träningen och fick en hel del genomgångar av grundtekniker och kata. Lägret fortsatte under söndagen där vi fick träna kenjutsu (Kasumi Shinto ryu) - mycket trevligt.
 
Nu ligger mitt fokus på judo och iaido. Närmaste mål är att ta 2 dan i iaido i mitten av maj (om knappt två månader). Förra helgen var jag i Glimminge utanför Simrishamn och fick en hel del tips på vad som ska förbättras till 2 dan. Då kändes det hopplöst, men jag tränar en liten stund varje morgon på detta och jag hoppas kunna bli säkrare till maj. Jag känner mig redan säkrare så allt kan ske.
 
Mitt andra fokus är att hjälpa min instruktör i Knislinge, Anders, att ta 3:e dan i judo i augusti. Vi tränar mycket kata han och jag och den ena katan känns säker, den andra är det lite mer finputs på. Men det ska nog kunna gå bra det också!
 
MUSIK
Ni märker att det är mycket i träningsväg just nu va? Musiken spelas också mycket här hemma. Jag har blivit bokad på två stycken spelningar i maj: 14/5 och 25/5. Kantorn i Loshult och jag har tillsammans valt ut några låtar som ska spelas vid dessa tillfällen och det känns så bra att vara i musikens värld igen - det har man saknat lite. Mina vänner och min familj får också sin beskärda del av musikens värld när tillfälle ges.
 
FAMILJ
I slutet av februari var jag på sportlov hos mina föräldrar. Det är så härligt att få träffa sin familj och få tala lite med dom om hur allt går och hur allt känns. Min syster bröt foten i början av februari och har sedan dess tills för några dagar sedan gått i gips. Hon var på Öland under sportlovet så vi kunde umgås lite, prata och sjunga. Pappa och jag cyklade, promenerade och spelade Bowls. Mamma och jag promenerade lite, pratade om livets väsentligheter och så passade jag på att bli klippt också =). Härligt att se till sin lilla familj och att se att de mår bra.
 
VÄNNER
Vänner måste man ju ha också. Det är härligt att ha kompisar som man kan snacka med, byta idéer med och inte minst dela intressen med. Ibland kan det vara svårt att ägna alla lika mycket tid bara, men man får göra sitt bästa på den fronten också. Marie och jag ses emellanåt på judoträningen i Knislinge och tränar tillsammans - en go tjej med envishet, styrka och vilja. Viktiga egenskaper som jag själv känner igen mig i. Vi hörs ganska ofta via sms.
 
Alexandra i Jönköping ses emellanåt, men eftersom hon bor längre bort så hörs vi mest via Skype och telefon. Men nu till helgen som kommer ska jag på födelsedagskalas hos henne och träffa några av hennes vänner också. Ska bli skoj det också tycker jag. Alexandra delar också med sig av tankar, om sin syn på livet och hur hon tycker att livet ska vara. Vi delar främst musikintresset Alexandra och jag, men hon lyssnar gärna på mina diskussioner om allt. En trevlig tjej att tala med på ett annat sätt - det är Alexandra.
 
De senaste veckorna har jag fått kontakt med ytterligare en vän: Bethany. En tjej som bor i Älmhult och som ursprungligen kommer från Filippinerna. Hon skickade en vänförfrågan via Facebook och jag kände att det var trevligt med en kompis i Älmhult också. Hon är engelsktalande så när jag talar med henne får jag öva på att konversera på engelska, vilket är nyttigt för mig. Hon gillar också musik och vi snackar mest via Facebook eller sms. I helgen som var nu var jag på födelsedagskalas hos henne och igår var hon på besök hos mig. Vi sjöng, lagade mat och snackade en hel massa. En trevlig nyfunnen vän - det är Bethany.
 
Ungefär så har livet sett ut för Jimmy den senaste tiden. Full fart på alla fronter som ni märker. Ni får ha det så jättebra tills vi hörs nästa gång.
 
Stor kram till er alla!
Over and out! // Jimmy Spelman



.: Carina Petersson :.
2017-04-10 | 11:08:57 |
Du har fullt upp förstår jag!!
Svar: Ja det är verkligen fullt ös! =) Men jag tycker om när det händer saker....som du vet =)
spelemannens.blogg.se