JOBB, TRÄNING, MUSIK OCH SLÖJD

Hej på er alla glada skitar! Eeeeh...nää vad säger jag =)
 
Nu är det dags för ett sommarinlägg för att uppdatera mina trogna läsare. Jag ser ju att det är folk som läser min blogg, vilka det är vet jag inte. Men det spelar inte så stor roll. Det roliga är att jag faktiskt har följare =).
 
Jobbet har nu gjorts klart för det här läsåret. Omdömen har registrerats, matriser har uppdaterats och betyg har lämnats in. Dessutom har jag planerat för vad som komma skall, alltså höstens arbete. Alla underbara barn (och jag) tar nu ett välförtjänt sommarlov. Det har vi förtjänat så som vi har arbetat och slitit. Igår hade vi personalfest och jag blev utsedd till årets mångkonstnär =).
 
Träningen rullar på i alla avseenden även om den inte är lika schemalagd nu. Men jag tar tag i den själv istället. Jag cyklar, tränar lite judo i Knislinge, tränar jodo och iaido när tid finns. Känslan av att jag faktiskt har en ny känsla i iaidoträningen gör att träningen blir så mycket roligare. I sommar kommer träningen fortlöpa på alla sätt även om det är ledigt. Man måste hålla igång även om träningen inte är schemalagd, kosthållningen måste anpassas därefter också.
 
Musicerandet håller jag uppe också. Snart är det midsommar då blir det lite sång och musik för föräldrarna och Pyttesyster. Lönsbodaspelningen i augusti håller jag också igång. Älskar att vara igång på alla sätt. Musicerandet är så underbart nu när man har en liten rutin på vad man ska göra. Det har ju blivit lite spelningar den sista tiden i Loshults kyrka och det gör mig glad. Kan inte vara utan mina intressen, de är en stor del av mitt liv.
 
Byggandet då? Jag var i Lönsboda för en vecka sedan och välvde sargen samt fick en hel del fixat på locket. Locket är inpassat, bakstycket är till hälften format, locket är grovt utsågat, basbjälken är limmad på plats och f-hålen är utsågade och filade. Nu kvarstår en del putsande innan jag limmar locket på plats och därefter ska de sista fina delarna på skrovet fixas innan det är dags för ytbehandling. Tanken är att skrovet i stort sett ska bli klart i sommar.
 
Nu står sommaren för dörren. Dags att få njuta av livet, ägna sig åt sina intressen, träffa familj och vänner, resa lite inom Sveriges gränser och ha det gott. Det blir kanske lite inlägg här under sommaren, så håll utkik!
 
Over and out! // Jimmy Spelman