SISTA DELEN AV ÖLANDVISTELSEN

Hej läsare!
 
Nu kommer redogörelsen om vad som skedde de sista dagarna på Öland den här semestern. Det blev en liten fördröjning på Öland på grund av olika skäl.
 
24/7: Den här dagen blev det lite skrivande av låtar, jag skrev ut och fixade en del låtar som jag fick förslag på av Pyttesyster och hennes kompis Sara. I övrigt blev dagen ganska slappt den här dagen. Jag hjälpte mamma och pappa att handla och sedan blev det lite TV-kväll.
 
25/7: Mamma, pappa, Pyttesyster och jag åkte på en tripp till södra Öland. Det blev en del bilåkande och det är riktigt trevligt. I Ottenby fikade vi och gick omkring för att se på fåglar. Vi stannade till i Ventlige och på Örtagården på vägen hem. Hemma blev det grillande och sedan glasscaféet i Borgholm.
 
26/7: Denna dag blev det lite blandat. Jag cyklade ner till stan för att handla en överraskning till mamma och pappa, träffade en gammal kollega i affären som jag pratade med ett tag för att sedan cykla hem. Vi tog sedan en promenad med brorsans och hans flickväns hund (jag, mamma, pappa och Pyttesyster). På kvällen blev det tre rätters firande av mamma och pappa. De firade 40 år som gifta, med andra ord Rubinbröllopsdag. Räktoast, lammracks och hemlagad glass. Under dagen passade jag på att packa ihop det mesta eftersom jag skulle åka dagen därpå.
 
27/7: Denna morgon packade jag färdigt, åt frukost och sedan skjutsade syrran till tåget i Kalmar. Därefter åkte jag hem till Älmhult med alla mina saker. Nu sitter jag här och har det allmänt gott. Jag har packat upp mina saker, betalat räkningar, gått igenom posten och fått det viktigaste gjort.
 
Nu blir det ett par dagar hemma i Älmhult. På söndag eftermiddag åker jag till Jönköping och hälsar på en kompis. Vi ska sedan åka till Karlstad och tillbringa några dagar i Värmland. Det ska bli skoj.
 
Over and out! // Jimmy Spelman