DAGS FÖR ETT NYTT ÅR SNART

Hej på er!
 
Nu är det dags för årets sista inlägg. Just nu sitter jag med ganska nedstämda tankar i huvudet. Jag har ju pratat med er om Jane förut. Det verkar nästan nu som om att hon tycker att när vi väl ses så ska hon och jag bli ett par. Jag sa till henne då att jag vill inte åka dit med den stressen av att man måste ge ett besked om hur man vill leva sitt liv med en annan person. Hon bor 1 000 mil bort, hennes kultur är annorlunda, hennes liv är med begränsat än mitt, risken finns att när vi väl har träffats så vill hon inleda ett förhållande. Hon säger att hon inte ska kräva någon hjälp, att hon kommer att klara sig själv med att fixa jobb, att hennes uppgift är att göra mig glad. Problemet är att det är lätt att säga en sak bara för att någon ska bli intresserad, det är ett bra sätt att dölja sin desperation efter en man i sitt liv. Det är lätt att lura någon in i en fälla vilket detta känns som. Jag har kanske felaktiga meningar, men tyvärr har mina misslyckade försök till att inleda ett förhållande mörkat mitt sinne och får mig att känna oro för lätt. Samtidigt har man börjat vänja sig vid ensamheten och om jag en dag ska finna någon så blir det att ta det väldigt sakta och i min takt som gäller. Det måste kännas bra, det måste kännas kravlöst och det måste vara rätt tempo i alla avseenden. Vi tar en sak i taget.
 
Nu ska vi summera året som har varit. Under detta år har jag:
- Umgåtts med min underbara familj och med mina fantastiska vänner.
- Tränat judo i både Älmhult och Knislinge.
- Graderat upp duktiga judoelever till nya grader - de har gjort mig stolt.
- Blivit uppdaterad inom judo och blivit klubbinstruktör (får gradera elever ända upp till brunt bäte i judo).
- Hjälpt en träningskompis att ta 3:e dan i judo.
- Uppdaterat min elitinstruktörslicens inom ju-jutsu.
- Tränat mycket iaido, åkt på flera läger och graderat till 2:a dan i iaido.
- Deltagit i jodo-SM och iaido-SM.
- Arbetat i Killeberg med fantastiska ungar och underbara kollegor.
- Knytit nya kontakter inom musikens värld.
- Spelat på spelmansstämma, spridit glädje med min musik på alla sätt.
- Spelat på ett bröllop mellan två av mina bästa vänner.
- På allvar tagit tag i mitt nyckelharpsbygge och arbetat med min andra nyckelharpa.
- Varit på väg in i ett förhållande, men stoppat innan det gick för långt.
- Släktforskat lite, träffat ytterligare en släkting och börjat få lite mer energi till detta.
- Börjat spara pengar till en resa till Asien inom en ganska snar framtid.
 
Låter som om jag har haft en hel del att göra den närmaste tiden. Jobb, träning, musik, slöjd, vänner och familj. Det är det mitt liv består av och det känns helt underbart. Nu är det bara att invänta det nya året denna årets sista skälvande dag. Vad är på gång nästa år då?
- Mer träning, mer graderingar, mer arbete, mer musik, mer glädjespridning, mer slöjd och mer umgänge med familj och vänner. Det är vad jag vet just nu i alla fall.
 
Ta hand om er och GOTT NYTT ÅR!!!
 
Over and out! // Jimmy Spelman