DAGS IGEN FÖR ETT INLÄGG

Hej på er!
 
Nu var det ett tag sedan vi hördes senast - dags för en liten uppdatering. Det är väl ungefär två veckor sedan sist.
 
Sommaren har passerat och jag har börjat jobba igen. Första veckan hade vi en del föreläsningar och arbetsuppgifter kring elever med autism. Mycket intressant och lärorikt på alla sätt. Vi fick också en föreläsning av Lärarförbundet för att få lite mer kunskap om hur man ska eller bör arbeta som lärare. Dessutom har vi haft tid för att sätta samman lite scheman för eleverna. Ramtiderna fick vi som utgångsläge och dessutom fick vi lite riktlinjer på vissa ämnen som eleverna ska ha i Osby. Jag lyckades sätta samman ett preliminärt schema inför att eleverna kom. Eleverna startade i tisdags så de har haft en vanlig arbetsvecka med lite olika ämnen. De har varit duktiga, antecknat, lyssnat och tagit till sig mina tankar på alla sätt. I slutet av veckan ändrades ramtiderna för oss så jag fick ändra schemat lite. Eleverna ska få vara med och diskutera om en liten detalj på schemat innan det lämnas ut till dom imorgon. Men de första två veckorna har varit mycket bra.
 
Förra helgen var mina föräldrar på besök. Vi hade en trevlig helg. På lördagen gjorde vi en dagsutflykt till Helsingborg där vi tog båten över till Helsingör. Vi hade bra väder, promenerade i Helsingör och tog en massa bra bilder. Det var något slags hantverksmässa i hamnen som var jättespännande. Jag fick prova en gammaldags svarv, mycket spännande. Vi gick dessutom i affärer och handlade en hel del spännande mat och snacks. Vi åt en god plankstek med kalvstek som kött (kanongott!). Vi såg på film och åt gott och hade mycket trevligt. Kul när föräldrarna hälsar på, det blir oftast att jag åker och hälsar på dom istället annars. =)
 
Den här helgen var det Älmhultsdagarna i Älmhult. Det var roligt att gå runt och se vad som skedde i stan. Lite uppträdanden, loppisar, hantverksstånd och annat kul. Kul att se stan i ny profil och när det händer lite i stan får man ju visa sig lite grann och träffa lite folk.
 
För övrigt har jag cyklat en hel del och tränat judo de här två veckorna. Skönt att komma igång igen. Judon har hållit till i Knislinge. Imorgon (måndag) startar judon i Älmhult, det ska bli roligt på alla sätt. Vikten har ökat lite under sommaren så det är dags att komma ner i vikt igen, sist jag vägde mig vägde jag 84,5 kg (innan semestern låg jag på 80,9). Men det kommer jag ner igen till igen under terminen. Bara att jobba på och träna igen. Musicerandet har också fått sin beskärda del i form av nyckelharpspel, gitarrspel, cittraspel, vevlirespel och ukulelespelande. Härligt att vara igång på alla sätt.
 
Den här terminen har jag lite olika mål. Nytt försök till 2:a dan i iaido i december och att testa till 1:a kyu i jodo i januari är två av målen. Ett annat mål är att hjälpa Anders till 3:e dan i judo. Jag har två instruktörsmål också: jag ska uppdatera min judoinstruktörslicens i september och min ju-jutsuinstruktörslicens i oktober. Alltid kul med nya mål och nya utmaningar! Jag trivs som bäst när jag har saker att göra (som ni vet redan).
 
Så ja, då har ni fått lite nya uppdateringar om vad som sker i mitt liv just nu.
Ta hand om er tills vi hörs nästa gång!
 
Over and out! // Jimmy Spelman