TRÄNING, TRÄNING OCH ÅTER TRÄNING

Hej alla glada!
 
Jag skriver nu ett litet träningsinlägg här eftersom det är det som dominerar min tillvaro just nu.
 
Med tanke på all judoträning jag genomgår i veckan (4 pass i veckan) är det svårt att orka med cykelträning också. Mitt träningsschema ser ut så här just nu:
 
- Måndagar: Judo (knatteträning och fortsättningsgrupp) samt ett pass iaido - 18:00 - 21:00
- Tisdagar: Återhämtningsdag.
- Onsdagar: Judo (knatteträning och fortsättningsgrupp samt kata) i Knislinge 18:30 - 20:45
- Torsdagar: Judo (fortsättningsgrupp) samt ett pass iaido eller jodo - 18:30 - 20:30
- Fredagar: Judo (nybörjarträning samt kata) i Knislinge 17:00 - 18:00.
 
De senaste tre helgerna har jag dessutom varit iväg på läger. Förra helgen iaidoläger i Falkenberg, helgen före det regelkurs (Skurup) och katakurs (Kristianstad) och helgen innan det var det iaido i Glimminge utanför Simrishamn.
 
Jag tränar och lägger upp planer för mina graderingar. 2:a dan i iaido får vänta till nästa år (kanske på SM eller på Rikslägret). Jag har ett nytt svärd som jag behöver lära mig att hantera ordentligt. Det är ett bra svärd och förtjänar en bra utövare. Det är bättre att träna ordentligt för att sedan testa istället för att gå upp och känna sig osäker. 2:a kyu i jodo blir inte heller i år, det blir i januari 2017. Tanken är också att i slutet av 2017 ska det bli en gradering till 1:a kyu i jodo.
 
I tisdags genomförde jag en liten specialare dessutom: Eleverna sprang Skoljoggen och jag var inte sen att hänga på. Jag sprang 6 varv á 1 346 m = drygt 8 km. Jag har aldrig sprungit så långt i mitt liv, dessutom i terräng. Knäna värkte efter denna prestation kan jag säga, men det finns tigerbalsam - världens bästa salva (smygreklam).
 
Men nu är det ledig helg utan några projekt direkt, utom lite lägenhetsstädning och slängande av skräp. Det blir nog en del spelande också i helgen.
 
Over and out! // Jimmy Spelman