TVÅ VECKOR SEDAN SIST!

Hej bloggen!
 
Det måste vara ett tecken på att jag lever ett bra liv när det är balans på ens tillvaro. Jag hinner genomföra det jag ska och hinner uppdatera dig inom en skapligt, inte alltför lång framtid =).
 
Höstlovet präglades mycket av träning men också andra aktiviteter. Jag tränade iaido och jodo om vartannat hela veckan. Jag var i Kalmar på onsdagen, torsdagen och söndagen för träning i iaido, jodo eller båda två. Sedan tränade jag i Borgholm samma sak på tisdagen och fredagen. Pappa och jag hann spela lite Bowls och ta ett par långpromenader också. Full fart i träningens tecken.
 
Den här veckan som har varit har jobbet varit igång med nya projekt på alla fronter. Nya kapitel, nya områden i olika ämnen att ta tag i och inte minst nya planer för mina elever. Nu under de sista veckorna av terminen ska mina duktiga 6:or göra sina första nationella prov i matematik, svenska och engelska. När det gäller träning den här veckan har det blivit fyra judopass (som det brukar). I torsdags var jag nere i dojon i Älmhult och körde igenom all iaido och all jodo jag kan. Planerna ligger kvar som jag tidigare har nämnt: 2:a kyu i jodo i januari 2017 och 2:a dan i iaido i maj 2017. Man måste ha mål och planer i sitt liv.
 
Den här helgen skulle jag städat, men lördagen blev mest slappande, god mat och musicerande. Idag har jag varit i Staffanstorp och hejat på min fina vän Marie och hennes dotter på Skåneserien i judo. Jätteroligt att se dom in action. De knep varsin bronspeng båda två =) - det var de värda. Nästa lördag blir det kata SM i Kristianstad att titta på - det ska också bli skoj att se. Judo är en kul och intressant sport på alla sätt.
 
Och på tal om musik - jag har insett att mina instrument behöver fixas till lite. Jag har därför beställt nya strängar till min stålsträngade gitarr och till min elgitarr. Jag ska köpa en ny sträng till min egen nyckelharpa också så den också blir fullt fungerande. =)
 
Sådär, det får väl räcka för den här gången. Nu är snart den här veckan också slut...dags för en ny arbetsvecka med nya utmaningar. =)
 
Over and out!// Jimmy Spelman