GÅRDAGEN BLEV EN MUSICERANDE DAG

Hej alla läsare!
 
Igår levde jag verkligen upp till smeknamnet Jimmy Spelman. Morgonen började med lite slappande och en god frukost som lördagarna brukar inledas med. Så plötsligt fick jag två låtar på huvudet: "Bare necessities" och "I wanna be like you" från Djungelboken. Morgonen fortsatte sedan med en hel del musicerande på gitarr och växlade med elgitarr emellanåt. Det blev låtar av Afzelius först sedan fortsatte jag med hela repertoaren av Rullande ljudet - en musikgrupp som bestod av mig och Terese Söderström. Många goda och glada minnen väcktes till liv.
 
Runt 11:45 behövde jag en paus. Jag började då förbereda maten och bar upp alla julsakerna från förrådet. Jag lagade sedan fläsklägg och potatismos, åt, tog det lugnt mellan soffan och datorn och runt 17:00 började jag att julpynta.
 
18:30 var det så dags för ny musik. Nu spelade jag musik på två av mina nyckelharpor. Det blev lite blandad kompott av folklåtar, dansmusik, gamla schlagers och lite modernare låtar. Härligt att få ge dessa två instrument en genomkörare emellanåt. Jag kopplade dessutom in förstärkaren till dom så halva Älmhult måste förstått vad jag sysslade med. Jag spelade också de tre låtarna jag kan på vevliran innan det var dags för "Så mycket bättre".
 
Kan ni tänka er - efter det programmet fick jag mera kli i fingrarna så jag tog ett par rundor med ukulelen också. Jag satt väl och lirade på den i ungefär en halvtimme innan jag insåg att nu fick det vara färdigmusicerat. Efter rundor på gitarr, elgitarr, nyckelharpa, vevlira och ukulele kändes det i fingrarna.
 
Då hade jag fortfarande så mycket energi i kroppen att jag fick lov att ta en kvällspromenad med mina tankar. När jag tar mina promenader brukar jag få en hel del tid att tänka - den här kvällen ventilerades en hel del negativa tankar dessvärre. Jag pendlade mellan känslan av att vara bra på det jag gör till de mörkaste tankar som någonsin nått mitt sinne. Exakt vad dessa tankar innebar kan jag inte säga här men de fick mig ledsen kan jag säga. Jag kom hem efter 1 h 15 minuter och satte mig en stund vid datorn innan det blev dags att lägga sig.
 
Så såg gårdagen ut. Vad som händer idag vet jag inte ännu - det får vi se. Kanske blir mer musicerande, eller så blir det något annat. Vi får se...
 
Vi hörs när vi hörs! Over and out! // Jimmy Spelman