OJ NU HAR TIDEN RULLAT IVÄG IGEN

Hej alla läsare!
 
Ledsen att det har dröjt, men jag har haft en hel del att fixa den senaste tiden.
 
Jobbet har tagit upp mycket av min tankeverksamhet den senaste tiden. Det har skrivits omdömen, satts betyg och matriser har fyllts i. Det är märkligt att detta ska göras så sent på terminen när man inte har energi och ork till annat än att hålla undervisningen uppe. Men det har gått bra och jag rodde detta i hamn. Julavslutningen i torsdags blev riktigt fin, jag fick ståpäls några gånger av de duktiga eleverna som uppträdde. Nu är det jullov med allt vad det innebär.
 
Träningen har också upprätthållits på alla sätt. Jag har tränat judo, iaido och jodo in i det sista fram till avslutningarna. Elever har graderats i både Knislinge och Älmhult från gul markering till grönt bälte. Det är skoj att se sina elever utvecklas så mycket. Det måste ju beror på att man är en god ledare på något sätt i alla fall. För min egen del ska jag försöka ta 2:a kyu i jodo om en månad ungefär och dessutom är det lite läger inplanerat redan. Andra planer är jodo-SM i mars och iaido-SM i maj. Den största utmaningen denna termin blir 2 dan i iaido under SM känner jag. Med min envishet och vilja att bli bättre kommer jag fixa detta.
 
Spelandet håller jag också igång. Vi hade julstuga i Killeberg där jag fick spela upp till juldanser. I övrigt blir det mycket gitarrspel. Jag var i Katrineholm och spelade musik för mina släktingar på gitarr. Jag satt nog i ungefär två timmar och spelade. Det var mycket trevligt, jag fick goda kommentarer från alla. Min mormor fyllde 90 år så därför passade jag på att träffa lite släktingar när man ändå skulle fira henne. Vi blev bjudna på mat av mormor, det tyckte jag var mycket trevligt - och inte minst gott. =)
 
Nu under julledigheten blir det väl en del tankar som ska planeras, nya planer för träningen i Älmhult ska fixas till, jag tränar mellan julskinkan och tv:n som jag brukar och emellanåt sitter jag på rumpan och bara tar det lugnt. =) Man behöver det med!
 
Livet rullar med andra ord på i alla riktningar. Planer, tankar och drömmar finns det i mitt huvud, ibland känns skallen lite trång, men så är det ibland. Jag är på Öland fram till den 30/12 - då ska jag bege mig mot Jönköping och fira nyår där. Ska bli skoj!
 
Ha det bra därute och ta hand om er - vilka ni än är som läser detta.
 
Over and out! // Jimmy Spelman