DAGS FÖR LITE SLÖJDBILDER

Hej på er alla glada!
 
Fyra månader av hårt arbetande och pluggande har inte gjort mig särskilt aktiv på bloggfronten. Men här kommer fler slöjdbilder på mina slöjdade projekt som genomförts under min nu avslutade utbildning i slöjdpedagogik.
 
En mask tillverkad av träskärning.
 
En svarvad skål som blivit linoljad. 
 
En annan skål som blev svarvad på ett annat sätt. 
 
En låda sammansatt med spik, skruv, plugg och lim. 
 
Ett roterande kakfat (dock ej ytbehandlat). 
 
Lite längdsvarvning.....
 
Rörlig konstruktion: en katt som jagar en råtta, 
 
Ett skåp som ska användas till musikartiklar....
 
En bladad ram (i detta projekt övade jag även på slitsning och falshyvling). 
 
Här har vi några olika svepta konstverk...
 
För att kunna göra mina svepningar byggde jag en basningslåda.
 
Här har jag jobbat med laggningsteknik också...
 
En modellstil i stilen Karl-Johan. 
 
Ett skåp tillverkat med hjälp av sinkning. 
 
Detta är de träprojekt som jag har tillverkat, förutom de jag har lagt in tidigare. Jag har gjort några metallprojekt också. De kommer här:
 
Skålar i metall tillverkade med slagning (mässing, koppar, aluminium och stål). 
 
En triangelformad skål. 
 
Gjutning i hockeypuck. 
 
Gjutning i sandform (bokstäver), i träform (yinyang) och hockeypuck (hjärtat). 
 
En kopparburk tillverkad med hjälp av hårdlödning. 
 
En kallbockad ljusstake formad som en g-klav. 
 
En eget tillverkad puns (verktyg för dekoration i metall).
 
Ett plåthjärta med mitt och Maricas namn insågat. 
 
Sådär, nu tror jag att jag har fått med allt som tillverkats under slöjdutbildningen. 
Det är så skönt att utbildningen är klar nu och man har lärt sig en hel del om hantverk tack vare detta samt en hel del insyn i slöjdande i skolan. Hoppas ni tycker mina saker är fina. Det kommer kanske fler projekt framöver. Det får vi se...
 
Tack så länge! // Jimmy