SVAR PÅ FRÅGORNA SOM KOMMIT IN

Hej alla!
 
Nu har det kommit in några frågor och jag tänkte försöka svara på dessa så bra jag kan:
 
Vad föll du för hos Marica? Vad är det bästa med henne?
Marica är en underbar tjej på alla sätt. Det jag föll för hos henne var nog hennes blickar. När vi var på våran första dejt så kände jag genom hennes blickar att hon ville något mer än bara vara vän med mig. Marica har många goda egenskaper: hon är rolig, lekfull, busig, ärlig, kan ge en bra och viktiga tips, hon har en stark vilja i att få göra och genomföra det hon verkligen vill, hon är målinriktad. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men detta är några exempel.

Har du något roligt barndomsminne?
Oj, det var inte lätt att säga sådär på rak arm. Måste fundera en liten stund på detta. Mycket av det man minns är ju sånt man inte gärna minns också. Jag minns att jag och farfar gjorde mycket skoj ihop när jag var liten. Vi spelade teater, vi tränade, vi sjöng, vi läste Bamse och annat. Om jag får välja något fint minne så är det nog alla gånger farfar och jag satt i soffan och läste Bamse.

Vad är det roligaste instrumentet?
Alla instrument har sin egen tjusning, alla har olika begränsningar och möjligheter. Men jag tror nog favoriten är nyckelharpa, gitarren är god tvåa.

Vilken låt spelar du helst och vilken spelar du helst inte - varför? Det finns många sånger jag gillar att spela och sjunga, lika många som jag väljer att avstå. Om jag väljer att avstå från en låt beror det oftast på att jag inte kan den bra nog för att framföra den. Björn Afzelius sånger tycker jag mycket om, speciellt Feberdansen. De sånger jag inte tycker om spelar jag nästan aldrig, bara ibland när jag vill utmana mig.

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor? Först skulle jag göra mig skuldfri. Därefter skulle jag nog satsa på att göra min tillvaro ännu mer bekväm. Kanske bygga upp en egen verkstad att bygga i eller en egen träningslokal, kanske resa lite.


Om du fick välja fritt - vilken bil skulle du då helst vilja äga? En rymlig, bekväm bil som inte drar så mycket bensin. =)


Om du var tvungen att flytta utomlands, till vilket land skulle du då flytta? Det var inte heller någon lätt fråga. Jag trivs så bra i Sverige, men Norge eller Danmark kanske.


Vad gör du helst när du är ledig? Jag spelar, sjunger, skriver ut låtar, tränar, slöjdar, skriver saker om kampsport, filosoferar, ser en bra film. En aktiv man som inte gärna bara sitter. =)


Hade du någon favorit leksak eller gosedjur eller nånting sånt när du var liten? Vad isåfall? Jag minns att jag hade en brun nalle som liten som jag tyckte om. I äldre år hade jag en gummiorm som jag kallade för Snakey, den finns ännu kvar. Jag tror min gamle nalle ligger nånstans hos föräldrarna också.


Favoritmat? Jag tycker om det mesta vad det gäller mat. Kyckling är en stor favorit, det skulle jag nog kunna äta varje dag. =)


Om du skulle bjuda en tjej på en dejt - vad är då den perfekta dejten? En god middag på stan, en promenad med diverse prat och sedan får man se vart det bär. Jag behöver ju inte dejta längre eftersom jag funnit min kvinna, men om det skulle bli en dejt så skulle den nog se ut så. Enkelt och anspråkslöst.


Hur ser ditt drömbröllop ut? Ett kyrkbröllop där vi har bjudit in de flesta i vår släkt. Vackra ord, sånger och psalmer. Åka limousin till feststället där det skulle bjudas på god middag och underhållning. Därefter åker man på en fin bröllopsresa till ett mysigt hotell där man bara kan må gott med varandra. Precis i detalj måste man ju komma överens med sin partner förstås =).

Om du fick ett frikort (att du får ligga med vem du vill utan att din partner blir svartsjuk) vem skulle du då välja och varför just den personen? Ojdå, vilken spännande och svår fråga. Kan inte ge svar på den här, det får bli lite mer enskilt i så fall. =)


Vad väljer du helst? Att tvingas äta levergryta varje helg i två månader eller tvingas kolla på hockey/fotboll varje helg i två månader? Utan tvekan, se på sport varje helg i två månader. =)

 

Sådär det var alla frågorna som kommit in. Jag tackar för dessa och lämnar sedan frågan öppen. Om det är mer ni vill vet så är det bara att fråga på. Ni får väldigt gärna kommentera mina inlägg också såklart.

// Jimmy