HEJ PÅ ER ALLA GLADA!

Nu är det drygt en månad sedan jag skrev till er senast, men nu kan jag skriva lite igen... Anledningen till att jag inte hunnit skriva så mycket är att de senaste helgerna har varit fullspäckade. De har sett ut som följande:
 
- 7 - 9 september: Prana-festival med yoga och dans i Göteborg.
- 14 - 16 september: Iaidoläger i Glimminge utanför Simrishamn.
- 22 - 23 september: Kataläger och kataseminarie i Kristianstad.
- 28 - 30 september: Skördefest på Öland.
- 5 - 7 oktober: Kompisbesök och konsert i Skövde.
 
Mellan dessa helger har det varit fullt upp med jobb, träning och musicerande. Det är fullt ös på alla fronter med mig. Videoblogginlägget som har lagts in ikväll genomfördes 2:a september, helgen före jag åkte till Göteborg.
Därför är videobloggen inte så aktuell just nu med tanke på att jag röstade denna helg. Kommande vecka startar min nyckelharpsbyggarkurs igen. Det är kul att ha saker att göra på alla sätt.
 
Jag har dragits med en förkylningsastma den senaste tiden också. Förkylningar för mig leder allt som oftast till förkylningsastma och detta gör att min andning blivit lite tyngre. Men med diverse tabletter, Bricanyl och gott mod så har det blivit lite bättre. Men jag ska göra en ordentlig undersökning hos läkaren snart.
 
Vad har jag för planer den närmaste tiden då?
- Träning mot 1:a kyu i jodo - gradering senast under jodo SM i mars 2019. Det kan bli gradering i december också, det beror på lite på min instruktör. Om det blir i december så kan det bli gradering till 1:a dan i jodo i mars - april i jodo också. Det får vi se.
- Träning mot 2:a dan i judo - gradering i december 2018 eller under 2019. Planen är i december, men det beror på hur det känns också - det är viktigt att det känns bra när man ska gradera.
- Träning mot 3:e dan i iaido - gradering i december 2020. Innan dess blir det Iaidoläger i Stockholm och Sölvesborg och säkerligen på lite andra ställen med =).
- Min andra nyckelharpa ska bli klar till jul är det tänkt. Blir spännande att se hur den blir sedan...=)
 
Så är det med mig just nu: fullt ös med lite förkylningsastma i hasorna. men det blir sakta bättre.
 
Ha det så jättebra tills vi ses nästa gång =)
Over and out! // Jimmy Spelman