EN MÅNAD HAR GÅTT..

Hej alla glada läsare!
 
Jag beklagar att det har dröjt med mitt skrivande, men det är så ibland. Här kommer en redogörelse över vad som har hänt den senaste tiden. Senast jag skrev var den 7/10 och idag är det den 4/11.
 
Första veckan började som vanligt med jobb, judo, iaido och byggkurs. Jag bygger ju på en andra nyckelharpa som ni känner till och den börjar så sakteliga att bli klar. Jag har en del kvar att göra på den, men det är mycket finlir nu. jag hoppas på att den blir klar till jul. Fredagen 12/10 blev jag brakförkyld. Snorig näsa, slemmig hals och tung andning. Helgen som följden var en riktig helveteshelg. Söndagen blev det ett besök på Ljungby lasarett. Jag blev undersökt, fick en kortisonkur och ordinerades kortison, kortisonspray och buventol.
 
Veckan därpå var jag hemma måndag till onsdag och kurerade mig. Idag blir andningen lite tung emellanåt, men då använder jag min buventol. Ibland vid behov använder jag kortisonspray på morgnarna för att komma igång ordentligt. På slutet av veckan kunde jag så sakteliga träna igen och jobba. Helgen i andra veckan blev det besök i Göteborg där jag träffade Pyttesyster. Vi åt lunch, promenerade lite, jag checkade in på hotellet och sedan kom höjdpunkten: Vi såg Macken på Lorensbergsteatern! Helt underbart! Jag skrattade så jag tjöt emellanåt =). Därefter åt vi på Pinchos och hade sedan filmkväll hos Pyttesyster. Dagen därpå åt vi hotellfrukost och tog en tur till IKEA.
 
Veckan därpå flöt på som den brukar: jobb, judoträning, iaidoträning, jodoträning, byggkurs och även byte till vinterdäck. Jag hann också med ett besök hos några vänner i Diö för en del sång och musik innan det var dags för höstlov!
 
Höstlovet har spenderats på Öland med följande innehåll: hundpromenader, iaidoträning, jodoträning, ju-jutsuträning, musicerande med kompisar och själv, firande av brorsonen Alvins födelsedag, hämtning av ved och lite slappande emellanåt blev det. Nu sitter jag här i lägenheten och har sammanfattat det som har hänt senaste månaden.
 
Vad är på gång då? Mera jobb, judoträning, iaidoträning, jodoträning och byggkurs som brukligt är. I övrigt blir det riksläger i iaido i Stockholm, judoträning och musicerande med vänner, jodoträningsläger och försök till jodogradering i Linköping blir det under november. Ser fram emot detta!
 
Over and out! // Jimmy Spelman