ANDRA SEMESTERVECKAN PÅ ÖLAND

Hej alla glada!
 
Nu är det dags för en sammanfattning av min andra semestervecka på Öland.
 
10/7: Den här dagen blev det en del skrivande. I Göteborg på lägret den 8/7 fick vi lära oss en ny kata i jodo. Denna försökte jag med en film att minnas. Vartefter som jag mindes den skrev jag ner rörelserna i ett dokument. Under dagen blev det sedan ett ständigt övande på denna kata bara för att minnas den. Mycket jodo denna dag!
 
11/7: Jag stack iväg på en cykelrunda på 4,7 mil. Efter denna runda kom jag hem och köpte jordgubbar till kvällen. En ganska lugn dag med lite inslag av träning.
 
12/7: Pappa och jag stack iväg på en cykeltur på 2,3mil. Han ville försöka lite i lugn takt först för att sedan öka. Väl hemma blev det lite jodoträning i trädgården. Senare på kvällen blev det Yoga under ledning av min brors sambo. Dagen avslutades med en god middag, hundpromenad och efterrätt.
 
13/7: Jag inledde med frukost och lite gitarrspel. Pappa och jag tog oss ut en tur på cykel igen. Den här gången 3,2 mil. Dagen förflöt med lite olika aktiviteter och sedan på kvällen åkte jag in till Kalmar för ett tvåtimmarspass jodo. Vi tränade Tandoku dosa, Sotai dosa samt kata 1 - 10 som brukligt var. Vi repeterade också den tolfte kata, från lägret och avslutade med lite mängdträning. Efter träning och dusch stack jag till brorsans lägenhet. Där väntade deras hund på en promenad. Därefter väntade jag på att bror, hans sambo och Lisa skulle komma tillbaka. De var ute på äventyr denna dag (de provade SUP-yoga - det har inget med sprit att göra). Skjutsade sedan hem Lisa, tog lite kvällsmat och sedan var den dagen över.
 
14/7: Denna dag blev det finbesök minsann. Min kusin och hennes kille kom och hälsade på. Vi fikade, åt god mat, tog en tur på stan och avslutade med glass och jordgubbar.
 
15/7: Jag och pappa gav oss ut på en riktigt lång tur med cykel efter frukost.. Vi cyklade följande: Borgholm - Köpingsvik - Alböke - Sandvik - Jordhamn - Byerum - Byxelkrok (Lunch) - Nabbelund - Grankullavik - Böda - Löttorp - Källa - Alböke - Kalleguta och hem. Ni som är bevandrade i kartläsning förstod att vi cyklade norra Öland runt. 14,5 mil kändes bra i rumpan och benen. Väl hemma blev det mat, lite gott och massor med drickande. Viktigt för att inte få ont i huvudet. Jag tog också ett bubbelbad kombinerat med dusch - heeeeeeeeeeeeeeeeeelt underbart. Denna bedrift genomförde vi förra året också, men det resulterade i en del krångel med punkteringar och annat elände. Den här gången gick allt bra.
 
Idag är det den 16/7 och känner jag mig själv rätt så blir det nog en slapp dag med solande, slappande och en del musicerande. Ikväll ska jag på konsert med Pyttesyster. Vi ska se Håkan Hellström =) - det kan bli riktigt bra!
 
Detta var min andra semestervecka på Öland. Återkommer igen så småningom med lite uppdateringar igen. Innan jag avslutar som jag brukar vill jag säga att min nya telefon Iphone6s fungerar utmärkt. Roligt att vara lite mera modern ska jag säga. =)
 
Over and out! // Jimmy