NU HAR DET FÖRFLUTIT ETT PAR VECKOR IGEN...

Hej på er trogna läsare!
 
Sedan 10/9 har det hänt en del saker igen...
 
De senaste veckorna har det varit en hel del träning. Judoträningen har varit det som har dominerat mest - både i Älmhult och i Knislinge. Det rullar på i alla avseenden och jag känner att jag rör på mig ganska mycket nuförtiden. Det är något som känns väldigt bra. På tal om judo så har den senaste helgen också dominerats av judo. Jag gick en regelkurs i Skurup igår och idag gick jag en kurs i Kime no kata med Iura sensei. Jag ska ställa upp som kastdocka för den som var min kastdocka till 1:a dan, då ska jag kunna Kime no kata och Katame no kata (åtminstone delen som uke gör).
 
Förra helgen åkte jag till Glimminge utanför Simrishamn för att delta i ett helgläger i iaido för Takao Momiyama. Jag fick mycket nya tips och inte minst väcktes en del tankar som berör mina närmaste planer för gradering inom iaido. Jag känner att jag får vänta med att gradera till 2:a dan till nästa år, men 2:a kyu i jodo kommer jag genomföra i år. Jag har dessutom köpt en jododräkt och en bok om jodo som jag tränar emellanåt.
 
En annan sak som har hänt mig vill jag också nämna här. Jag har den senaste tiden haft kontakt med en kvinna som tränar judo på en ort i närheten av mig. Hon skriver ofta till mig på Facebook och när vi ses får jag alltid en varm kram av henne. Den här veckan kom hon till Knislinge för att träna med oss vilket hon trivdes mycket med. Hon ska visst komma den här veckan också vilket är skoj. Jag tänker en del på henne och blir ofta väldigt glad över att tänka på henne. Jag funderar ibland på om det är så att hon är intresserad av mig, men det är inte säkert att hon är det. Hon är kramgo och trevlig mot alla som hon träffar inom judo. Men jag medger att det skulle vara fantastiskt roligt om hon vore intresserad av mig. Å andra sidan vet jag inte om jag är så intresserad av något förhållande just nu. Usch vad svårt det är! Jag vågar inte fråga henne om det är så som jag tror, för skulle det vara så att hon inte är intresserad så skulle det bli så pinsamt, vet inte om jag skulle vilja umgås med henne efter en sådan sak om hon skulle säga nej. Hellre att då njuta lite av att jag blir så glad av att hon vill träffa mig och krama om mig ibland - så får vi se sedan vad som sker. =)
 
Innan jag packar ihop: Jag ligger nu på 76,4 kg - snart är jag nere på 75 kg som är mitt mål! =)
 
Det var allt för den här gången! Vi hörs en annan gång!
 
Over and out! // Jimmy Spelman