LITE LEDIGHET...

Hej på er bloggare!
 
Dags för ytterligare en uppdatering...inte lätt att hinna med att uppdatera jämt men så är det.
 
Det rullar på som vanligt med jobbet på alla fronter. Barnen är duktiga och arbetsamma som alltid. Innan vi gick på höstlov gjorde de sina redovisningar om sina reningsverk. Vi hade också en Halloweenfest med film och godis. Efter höstlovet, som eleverna nu är på, ska vi ge oss in på andra projekt =), det ser jag fram emot på alla sätt.
 
Nu när jag är på höstlov blir det lite uppehåll från judon. Jag passar på att umgås med mina föräldrar och varva det med lite träning. Jag har rensat lite bland mina gamla skolböcker och fått bli klippt av mamma. Det blir lite träning i iaido och jodo under veckan. Kan hända att det blir lite cykel eller promenader också om vädret tillåter. Det brukar ordna sig på något sätt. Jag ska spela lite bowls med far också om en stund. Jodogradering blir det i mitten av januari och jag planerar en iaidogradering i mitten av maj, under SM i Höör. Alla mål hinner man med bara man tar sig tid =).
 
Min fina vän Marie och jag träffas på judoträningarna och i söndags åkte jag och hälsade på henne. Hon fick sin första gitarrlektion - hon lärde sig snabbt kan jag säga. Jag spelade lite nyckelharpa för henne också. Hon bjöd på mat och paj och senare på kvällen blev det Bingolottomys =). Nästa gång kommer hon till mig för att spela, då ska jag bjuda på mat. Undrar vad det blir då...=). Men innan dess ska vi gå på kata SM i judo och även se hennes dotter uppträda på luciafest i Kristianstad. Kul att ha en vän att prata med och umgås med emellanåt. Jag blir alltid lite extra glad när jag tänker på henne, hon sprider sån värme omkring sig.
 
Sådär, nu har ni uppdaterats lite grann om vad som sker i mitt liv.
Nu ska jag och pappa ge oss iväg och spela bowls.
 
Over and out! // Jimmy Spelman