SEMESTERN PÅ ÖLAND FORTSÄTTER

Hej på er!
 
Ja semestern på Öland håller i sig och jag är här och har fullt upp som alltid.
 
Resan till Piteå var på alla sätt trevlig tycker jag, men det var en del störningar som jag bestämde mig för att ta med SAS. Dels förseningen av flyget, dels bagaget som blev kvar i Stockholm och sedan alla extra avgifter som gick åt i samband med dessa händelser. Jag och mamma hjälptes åt att formulera ett klagomålsmail, scanna och skicka in kvitton och formulera två klagomålsärenden för SAS. Jag har fått bekräftelse på att de har inkommit och att de ska besvara mig så fort de kan. Hoppas på upprättelse.
 
En sak som är lite speciell som jag har genomfört nu under en veckas tid ungefär måste jag berätta. Jag har läst ut en bok: "Morsning och Goodbye" av Magnus Härenstam. Jag har aldrig i mitt liv läst en så detaljerad, välformulerad och samtidigt spännande bok som denna. Magnus Härenstam har ju varit en del av mitt liv genom Fem myror och olika filmer man har sett med honom. Nu har man fått en annan bild av hans liv som är otroligt fascinerande. En vacker dag ska jag försöka skriva något liknande. Jag kanske inte kan skriva den så välformulerad, men jag ska försöka. Men inte ännu på ett tag. Jag har så mycket annat jag vill göra som är i fokus just nu.
 
Den senaste veckan har ägnats åt träning i olika slags former. Jag, pappa och min mosters man har cyklat några vändor på ett antal mil på Öland den här veckan. Jag cyklade måndag, tisdag, onsdag och fredag tillsammans med dom. Det kan tänkas bli en vända till den här veckan. Pappa och jag ska cykla Öland runt i nästa vecka har vi tänkt oss, men detta ska ske i två etapper. Norra Öland första dagen och Södra Öland andra dagen. Det ska bli skoj! Annan träning som försigått är iaido och jodo - både själv och med Ola Johanson.
 
Jag har också strukturerat och fixat vidare på min dator lite olika dokument samt ordnat till lite låtar. Jag har ju haft både nycelharpan och gitarren här på Öland. Mycket för att förbereda mig och träna på diverse låtar som jag är tingad till i olika sammanhang. Umgänge med familjen har jag ju också hunnit med i form av grillande, prat, skratt och annat skoj. Man kan ju inte bara ägna sig åt sig och sina plikter. Jag har också varit ute och dansat med tre underbara kompisar på Skällby loge till Sannex. Underbart att få roa sig och dansa lite emellanåt. Jag har inte så mycket tid till dans annar, men när jag får möjlighet så passar jag såklart på.
 
Ungefär detta har väl den här senaste veckan innehållit. Semestern kommer fortsätta uppdateras för de som vill läsa vad jag skriver.
 
Over and out! // Jimmy Spelman