EN VECKA TILL PÅ ÖLAND

Hej igen alla glada!
 
En vecka till har förflutit på Öland och följande har hänt.
 
1/8: Dagen innefattade ganska mycket träning. Det blev en cykeltur på 3,3 mil först. Sedan hjälpte jag far att såga upp lite ved och samtidigt välja ut en del trä som kan vara bra till slöjden. Dagen avslutades med iaido och jodo i Borgholms dojo med Ola.
 
2/8: Nu var det dags för en riktig långtur på cykel. Borgholm - Strandtorp - Ekerum - Rälla - Stora rör - Glömminge - Röhälla - Saxnäs - Färjestaden - Eriksöre - Karlevi - Vickleby - Stora frö - Mörbylånga (paus) - Risinge - Kastlösa - Bjärby - Smedby (paus) - S Möckleby - Albrunna - Ventlinge - Grönhögen - Ottenby - Ås (paus) - Näsby - Näsby - Össby - Gräsgård - Seby - Segerstad - Mellby (paus) - Skärlöv - Hulterstad - Triberga - Alby - Stenåsa (paus) - Sandby - Gårdby - N Möckleby - Åkerby- Lopperstad (paus) - Runsten - Bjärby - Lerkaka - Långlöt - Gärdslösa - Störlinge - Sörby - Lindby (paus) - Äpplerum - Räpplinge - Borgholm. En cykeltur på södra Öland för de som kan geografi. 8 h på cykel, en sträcka på 17 mil! Inte illa va?
 
3/8: Denna dag blev det lite slappande. Jag handlade, gjorde egen glass och dessutom slipade jag och målade sayan till mitt gamla svärd.
 
4/8: Jag beställde ett nytt svärd - det blev ett Kurin Stainless Steel Hiranami. Jag passade också på att köpa ett nytt stretchbälte och en sageo. Jag köpte också lack och lackade min saya några gånger.
 
5/8: Jag fick de uppgifter som behövdes och betalade min beställning som jag gjorde dagen innan. Jag spelade sedan lite Bowls med pappa och tittade på när han spelade. Jag skrev ihop en förenklad skrift över de kata som jag och Ola behärskar i jodo. Jag tog en cykeltur på 3,6 mil (1 h 48 min) också: Borgholm - Köpingsvik - Lundegård - Alböke - löt - Mörby - Kalleguta - Köpingsvik - hem.
 
6/8: Efter en god frukost åkte jag för att titta på när pappa tävlade i Bowls. Han slutade trea i tävlingen - stolt över min pappa. Sedan åkte Pyttesyster och jag till Färjestaden där vi åt en god middag på Sea Salt och löpte varsin glass efter. Sedan var vi på Irisfestivalen och tittade på Augustifamiljen med tillhörande artister Ebbot och Daniel Lemma. Mycket trevligt!
 
7/8: Sista dagen på Öland blev det först Yoga i dojon, 1 h 30 min. Sedan skjutsade vi Lisa till tåget, gick i Kalmar lite samt åt lunch på Thai Silk Palace. Veckan avslutades med iaido och jodo i Kalmar med Ola. Sedan bar det av hemåt för lite kvällsmat.
 
Nu är det måndag igen. Jag har kollat min vikt och jag har ökat lite i sommar - från 77,3 till 79,4 (ungefär 2 kg). Men nu börjar vardagen igen och då kommer vikten minska igen tror jag. Bra att man har fått den vanan att väga sig var fjortonde dag för att kolla sig. Då har man koll på vikten.
 
Den här veckan blir det Älmhult för att landa lite innan det är dags för arbete igen i nästa vecka. Jag ska försöka blogga lite oftare, i mån av lust och tid i all fall.
 
Over and out for now! // Jimmy Spelman