BLANDADE NYHETER....

Hej på er!
 
Nu skriver jag ett litet inlägg igen, sisådär fyra månader senare....ni börjar väl bli vana vid att jag inte bloggar så jätteofta. Men nu känns det ganska angeläget att uppdatera er. 
 
När det gäller mitt förhållande med Marica så har det tagit en radikal vändning. Vi har haft 3,5 härliga år tillsammans men nu har vi bestämt oss för att gå skilda vägar. Vi har slagit upp förlovningen, vi har gjort slut och i oktober flyttar Marica ut också. Jag kan erkänna att det är tungt att veta det, men å andra sidan vet både Marica och jag att vi mår bäst var och en för sig. Vi har gått och grunnat länge på det själva och känt att ju mer tiden har gått desto mer har känslorna svalnat mellan oss. Det kommer att kännas konstigt, tråkigt och säkert lite ledsamt att bli ensam i lägenheten, men livet är så ibland. 
 
I övrigt så har jag börjat arbeta på Killebergskolan, 1,5 mil från Älmhult. Minst en gång per arbetsdag cyklar jag dit vilket har givit mig mer träningstillfällen. Jag kommer att cykla så mycket det går, får passa på innan snön kommer. Jag trivs så jättebra i Killeberg, jag har trevliga kollegor, barnen är helt underbara och jag har en sån optimism på jobbet. Underbart att vara så uppskattad. 
 
Jag tränar judo som vanligt samt även jodo och iaido. Närmast är det gradering i jodo (3:e kyu) och judo (1:a dan) som jag fokuserar på. Spelandet använder jag i jobbet, men inte lika mycket hemma just nu. Men det kan ta vändning igen. Inga slöjdprojekt i sikte just nu, men det kan det bli. 
 
Den närmaste tiden har jag hjälpt Marica att packa och idag har vi samlat iohop en hel del saker som vi ska skänka bort eftersom vi inte har någon användning för dom längre. Mellan 10 och 12 har vi saker uppställda på ett bord utanför oss som man får komma att leta bland. Hoppas vi får göra många människor glada. 
 
Det var allt för den här gången!
Vi hörs!
 
Over and out! - Jimmy Spelman



.: Anonym :.
2015-10-12 | 08:30:43 |
Jag beklagar att ni separerar men hoppas att du mår bra. Kram från Helen
Svar: Tack så mycket. Kram
spelemannens.blogg.se