He,himself and only.....spelemannen!

Hej alla glada!
 
Det var länge sedan nu. Men det är tur att man har en så underbar sambo som ibland skriver lite åt mig för att hålla er lite uppdaterade.
 
Livet är mycket delar just nu. Jobbet rullar på och det drar sig mot sommar för eleverna. Dom jobbar flitigt för att framställa sina alster så de blir klara. Det har varit ett spännande halvår ute i Fjälkinge. Duktiga elever har vi. En del av dom är till och med duktigare än vad jag är. Och visst är det väl så det är tänkt, eleverna ska i slutänden bli bättre än sina lärare - för att kunna gå vidare sedan i livet. Det är sådana kontraster mellan treor som knappt hållit i ett verktyg till nior som är helt självgående. Men jag trivs bland sågspån, arbetslust och fina resultat. Jag har ett himla bra jobb ska jag säga. Jag får jobba med pedagogik och praktiskt arbete. 
 
Träningen har varit lite dåligt med. Jag föll ganska illa för en och en halv månad sedan och slog i höger skinka och ryggslutet i vår trätrappa. Jag såg misshandlad ut verkligen. Idag är blåmärket borta, men ibland känner jag hur det ilar till när jag sätter mig på vissa underlag eller på vissa sätt. Men jag tränar judo, iaido och jodo för fullt. Nu i det fina vädret kan man ju inte undvika att ge sig ut i spåret emellanåt också. Jag behöver bättra på konditionen. 
 
Jag minns inte vad jag skrev senast eller när men jag och gumman har varit igång med en massa roligheter. Vi åker på loppisar, vi planerar en loppis som vi själva ska hålla i 31/5. Välkomna dit om ni har vägarna förbi. Vi var på Gekås för en vecka sedan och hittade en hel del förnödenheter och bra saker. Vi åkte på Finlandskryssning också i slutet av april till Helsingfors. Jag och min älskling vi lever ett intressant liv. Jag kan faktiskt förstå att hon ibland blir frustrerad över att jag inte är hemma så mycket. Jag jobbar, pluggar och tränar rätt mycket just nu. Men snart är judoterminen, plugget och jobbet avslutat - då får vi lite mer kvalitets tid. Jag kommer fortsätta träna i sommar också såklart, men vid planerade tillfällen. Löpträna, iaido och jodo går alltid att träna på utvalda ställen i närheten. 
 
Jaha det var väl allt för nu. Nu får ni ha en fortsatt trevlig lördag, för det ska jag ha. Jag ska träna iaido och jodo med Ola, en av mina träningskompisar. Det ska bli skoj! Imorgon ska jag försöka göra klart mitt skåp helt och dessutom ska jag och gumman försöka städa vår altan och måla om några stolar. Det finns alltid saker att göra =). 
 
Over and out! // Jimmy