VÄLDANS VAD DEN DÄR JIMMY DRÖJER....

Hej alla!
 
Jag är hemskt ledsen för att jag inte har skrivit på länge nu, men det har sina förklaringar.
 
Att hinna jobba heltid, studera och träna tar sin lilla tid att pussla ihop. Då finns det inte alltid tid för att blogga också. Men någon gång ibland kan jag väl alltid skicka in någon liten blänkare till bloggen i alla fall. Det är nästan så att musicerandet inte fått sin beskärda del på mycket länge heller tyvärr. 
 
Hur som haver så fungerar jobbet bra. Jag har bra kollegor, barnen är trevliga och jag har gott om undervisningsmaterial i lokalerna. Detta kombinerat med att jag får nya uppslag från utbildningen gör att jag känner att undervisningen blir väldigt utvecklande såväl för eleverna som för mig. Så arbetet klagar jag inte på. Det enda som är lite jobbigt är pendlandet. Jag åker klockan 05:52 från Älmhult och är i Fjälkinge (inklusive gångvägen till jobbet) kl 07:20. Sedan åker jag hem oftast runt 16:43 och är hemma runt 18:10. Dagarna blir långa på det sättet. 
 
Judon, jodon och iaidon får sin beskärda del på måndagar och onsdagar. Jag ligger i och försöker orka med träningen också så mycket det går. Jag känner att jag skulle behöva lite mer konditionsträning egentligen, men nu börjar det bli finare ute så då kan man ge sig ut i spåret igen. 
 
Så är det med det! En dag ska ni få se lite mer alster som jag har byggt också. =)
 
Over and out för denna gången // Jimmy