ATT MOTIONERA ÄR VIKTIGT

Dags för ett nytt inlägg!
 
Att jag är en person som gillar att röra på mig är det väl ingen tvekan om. Jag försöker alltid se till att röra på mig ordentligt åtminstone 2 - 3 ggr i veckan - även under semestern. Jag och min pappa diskuterade detta och kom fram till att det är fler människor idag som motionerar regelbundet under stor del av sin tid. Det är många som rör på sig aktivt på så många olika sätt. Man kan då fråga sig varför folk motionerar så mycket numera. Det kan vara många orsaker till detta, jag ska ta upp några av dessa.
 
1. Den första orsaken jag tänker på är att motionsformerna är så många fler och att dessa motionsformer har blivit så vida spridda i vårt land. Det finns faktiskt en motionsform för alla på något sätt när man tänker efter. Det gäller ju verkligen att välja motionsform med omsorg, att man väljer rätt motionsform för just den person det gäller.
 
2. De olika motionsformerna når så många människor numera tack vare internet. Många träningsmetoder har insett att det inte alltid räcker med faktiska möten och flygblad för att nå kunder, man når så många fler via internet. Allt fler människor har internet hemma och kan därigenom få information om motionsformerna i lugn och ro framför datorn.
 
3. Motionsformerna blir allt mer digitaliserade och med vissa hjälpmedel kan man på ett enkelt sätt hålla kontroll på sin träning, sina resultat och till och med hur mycket man förbränner. Tack vare olika appar som man kan ladda ner via internet till sin telefon i vilken alla ens resultat finns lagrade. Tekniska hjälpmedel som underlättar vägen från överviktig till atlet är en orsak till att allt fler motionerar.
 
4. Eftersom allt fler människor tränar mer leder det till att de som inte tränar enkelt inspireras eller får information via sina tränande kompisar eller andra förebilder.
 
Anledningarna till att många fler tränar nuförtiden är säkert många fler än dessa. Jag själv tränar som sagt aktivt upp till 3 gånger i veckan (minst). Den senaste tiden har jag genomfört tre cykelturer vilka sammantaget är en sträcka av ungefär 7 mil. Jag tränar ju annars mycket kampsport, löptränar och cyklar ibland. Det är dock också viktigt att ha en balans på träningen. Man ska inte träna för mycket heller, det är lika viktigt att återhämta sig, slappa och ta det lugnt ibland.
 
Ha detta i åtanke och träna väl!



.: Baby :.
2013-07-15 | 17:08:24 | http://www.mizca.se
Man blir trött och svettig av träning och smal.. Därför inget för mig! Höhöhö!!! XD
.: Mizca :.
2013-07-20 | 09:54:09 | http://www.mizca.se
Tror du redan vet, men jag ÄLSKAR dig också!